مشاوره قبل از ازدواج نی نی سایت |به کدام مشاور اعتماد کنیم؟!

مشاوره قبل از ازدواج نی نی سایت
مشاوره قبل از ازدواج نی نی سایت

مشاوره قبل از ازدواج نی نی سایت

مشاوره قبل از ازدواج نی نی سایت

زوج هایی زیادی را دیده ایم که به هزار و یک مشکل دچار شده اند فقط و فقط به خاطر این که توصیه های بی جایی از دوستان و آشنایان خود گرفته اند و همان ها را هم به کار گرفته اند.
همدردی و همدلی آشنایان می تواند در خیلی از برهه های زندگی به کار ما بیاید ، اما مسئله ازدواج اندکی پیچیده تر است و نمی توان صرفا به توصیه های دیگران اکتفا کرد.
مشاوره قبل از ازدواج برای هر زوجی حیاتی است .زوجین باید بدانند که قرار است با چه چالش هایی در طول زندگی مشترک خود مواجه شوند. به همین خاطر است که همواره توصیه می کنیم که جلسات مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید.
در حال حاضر وب سایت هایی مثل نی نی سایت و تالارهای گفتگو این کار را به بستر مجازی نیز کشانده اند.
کافیست سری به یکی از تالارهای گفتگوی با موضوعی خاص در نی نی سایت بزنید تا با انبوهی از سوالات مواجه شوید و پاسخ هایی را مشاهده کنید که افراد به یکدیگر می دهند!
اما واقعا تا چه حد این سوالات و پاسخ آن ها علمی و دقیق است؟ باید بلاخره یک روزی یاد بگیریم که مشاوره قبل از ازدواج مسئله ای کاملا علمی است و نمی توان از دیگران انتظار داشت که راهنمایی صحیحی به ما کنند.
در ادامه تصمیم داریم که به برخی از سوالاتی یک مشاور ازدواج ممکن است از شما سوال کند اشاره ای داشته باشیم. با ما همراه باشید
مشاوره قبل از ازدواج نی نی سایت
مشاوره قبل از ازدواج نی نی سایت

مشاور ازدواج چی میپرسه

 چرا امروز ؟

بیشتر زوج درمانگران اولین سوالی که از زوجینی که به ان ها مراجعه کرده اند، می پرسند این است که چرا امروز؟ دقیقا چه چیزی باعث شده که احساس کنید لازم است به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید؟ زندگش مشترک شما در امروز چه تفاوتی با دیروز کرده است که چنین تصمیمی گرفته اید؟!

اهداف شما از درمان چیست؟

زوج ها به خاطر مشکلات مختلف به جلسات مشاوره ازدواج می آیند.در حقیقت ، ممکن است شما و همسرتان ایده های کاملا متفاوتی نسبت این گونه جلسات داشته باشید و بخواهید نتیجه ی کاملا متفاوتی دریافت کنید.بیشتر تراپیست ها خود را برای این مسئله کاملا آماده می کنند اما به هرحال مشاور ممکن است سوال اولش این باشد که اصولاً چه انتظاری از جلسات مشاوره ازدواج دارید؟

پیش بینی شما از آینده رابطه تان چیست؟

فرض کنید که رابطه ی شما مثل هواشناسی است : آیا شما آینده این رابطه را “بیشتر مواقع آفتابی با ابرهای پراکنده” توصیف می کنید یا ” همیشه بارانی و با ابرهای باران زا” ؟!
برخی رابطه ها غالب مواقع هیچ گونه مشکلی ندارند اما بعضی مواقع هم دچار مشکل می شوند که نیازمند تراپی است اما برخی دیگر از رابطه ها هم مشکلات پیچیده تری دارند که به نظر می آید بر کلیه جنبه های زندگی زوجین تاثیر گذاشته است.
سوال بعدی مشاور ممکن است این باشد که اصولاً چرا دچار این مشکلات شده اید ؟!
مشاور ازدواج چی میپرسه
مشاور ازدواج چی میپرسه

رابطه تان چه احساسی به شما می دهد ؟

آیا به لحاظ عاطفی احساس امنیت می کنید؟ آیا احساس می کنید می توانید به شریک زندگی تان اعتماد کنید ؟یا این که خودتان را قابل اعتماد می دانید ؟ احساس امنیت در رابطه همیشه کار راحتی نیست. با استفاده از تراپی ، مشاور می تواند با زوجین کار کند تا رابطه را بازسازی کرده و راجع به احساسات خود صادق باشند ؟

ایا سابقه خیانت در رابطه شما وجود دارد ؟

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود زوجین به مشاور ازدواج مراجعه کنند این است که یکی از طرفین رابطه مرتکب خیانت شده و حالا هر دو نفر باید با این قضیه کنار بیایند.
گرچه خیانت هر رابطه ای را به شکل متفاوتی تحت تاثیر قرار می دهد اما بیشتر زوجین احساس مورد خیانت واقع شدن ، خشم و سردرگمی دارند

آیا شکاف های دیگری هم در اعتماد رابطه ی شما وجود دارد ؟

اختلافات راجع به مسائل مالی، وظایف والدین یا ارتباطات اجتماعی می تواند طوفانی در زندگی مشترک ایجاد کند که رابطه ها را دچار اختلال سازد.برخی مواقع این معضلات در نتیجه ی مشکلات ارتباط گیری به وجود می آیند و برخی مواقع دیگر هم به خاطر تفاوت ارزش ها در نظر طرفین می باشد.
در جلسات مشاوره ازدواج ، مشاور تلاش می کند که این “شکست عاطفی” را که ممکن است بر عملکرد زناشویی شما اثر بگذارد، درمان کند
مشاور ازدواج چی میپرسه
مشاور ازدواج چی میپرسه

 سابقه رابطه ی شما به عنوان یک زوج چگونه است ؟

خیلی مهم است که مشاور دقیقا بداند نحوه ی آشنایی شما و ازدواج شما چگونه بوده است.درک این که چگونه ملاقات کردید ، چند وقت است که در رابطه اید ، بچه دارید یا نه ، باعث می شود که مشاور به شکل بهتر و موثرتری به شما کمک کند.
هم چنین مشاور باید بداند که آیا شما ارزش های شخصی یا باورهای خود را با هم به اشتراک گذاشته اید یا خیر!!
و این که آیا اختلافات فرهنگی یا مذهبی میان شما وجود دارد یا خیر!

ارتباط والدین شما با هم چگونه بوده است ؟

وقتی که کودک هستیم از ارتباط والدین خود با همدیگر یاد می گیریم که بودن در یک رابطه چگونه است.اگر رابطه ی پدر و مادرمان با همدیگر خوب ، مبتنی بر اعتماد و احترام بوده است ، پس احتمالا رفتار و انتظار ما از شریک زندگی مان نیز همین گونه است.

مشاوره ازدواج خوبه

با تمام این تفاصیل ، به نظر می آید که مشاوره ازدواج بیشتر جنبه ی شناخت علت مشکلات ، تعارضات و نحوه ی حل آن ها را دارد. انتخاب این که مشاوره ازدواج خوب است یا بد، بر عهده ی خود شماست! انتظار نداشته باشید که یک آدم کاملا غریبه در یک وب سایت به شما بگوید رابطه تان خوب است یا بد!! این مسئله کاملا به دیدگاه خودتان برمی گردد.
حتی یک مشاور با ده ها سال سابقه ی مشاوره و زوج درمانی هم نمی تواند به شما بگوید که بهتر است رابطه تان را ادامه دهید یا خیر !! این وظیفه مستقیما بر عهده ی شماست.
اما در صورتی که به شخصی احتیاج دارید که بتواند در تشخیص این مسئله به شما کمک کند ، احتمالا بهترین انتخابتان مراجعه به یک مشاور یا زوج درمانگر است.
مشاوره ازدواج خوبه
مشاوره ازدواج خوبه
مشاوران و پزشکان ما با سال ها سابقه در این زمینه ، می توانند برای بازسازی یا بهبود وضعیت رابطه به شما کمک کنند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از پزشکان به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.
مترجم و محقق : ندا ناصری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *