مشاوره قبل از ازدواج رایگان |چند نکته طلایی برای آمادگی قبل از ازدواج!

مشاوره قبل از ازدواج رایگان
مشاوره قبل از ازدواج رایگان

مشاوره قبل از ازدواج رایگان

مشاوره قبل از ازدواج رایگان
دوست عزیزی داشتم که همیشه می گفت : مفت باشه ، زهر باشه!!
شرایط اقتصادی ، وضعیت فرهنگی یا هر چیز دیگری باعث شده است که مردم ما تمایل به چیزهای رایگان داشته باشند، علی رغم این که به خوبی می دانند ، چیزهای ارزان و رایگان احتمالاً کیفیت خوبی نخواهند داشت.
مشاوره قبل از ازدواج هم همین است. خیلی از زوجین به همان جلسه ی یکی دو ساعته ای که در مراکز غربالگری برای زوجین در حال ازدواج برگزار می شود ، اکتفا می کنند.
اما ازدواج مقوله ای پیچیده ای است و باید توجه ویژه تری نسبت به آن صورت بگیرد.آمارهای طلاق در کشور ما باعث شده که تجدید نظری اساسی راجع به مبحث مشاوره قبل از ازدواج شود.
به همین خاطر است که شاید مشاوره قبل از ازدواج رایگان را به شما پیشنهاد نکنیم. چرا که در طول این جلسات به هیچ وجه قرار نیست چیز جدیدی یاد بگیرید و صرفا کلیاتی راجع به زندگی مشترک به شما گفته خواهد شد.
مشاوره قبل از ازدواج رایگان
مشاوره قبل از ازدواج رایگان
اما برای ازدواج باید مهارت هایی اساسی آموخت که یادگیری آن ها تنها در جلسات مشاوره قبل از ازدواج امکان پذیر است .

آمادگی های قبل از ازدواج 

پوشیدن لباس عروسی، شام های مفصل ، رقص و شادی، هدیه گرفتن ، عکاسی و همه ی این آماده سازی بی فایده است اگر که به درستی برای خود مقوله ی ازدواج آماده نباشید.
تا به حال حتما شنیده اید که عروسی یک شب است و ازدواج هزار شب .همه می خواهند که عروسی بی نظیری داشته باشند اما به یک ازدواج بی نظیر هم فکر کرده اید ؟ آیا حاضرید یک دهم هزینه ای که برای عروسی تان می کنید خرج مشاوره قبل از ازدواج نیز بکنید؟
در هر صورت اهمیت این جلسات به هیچ وجه کمتر از خود عروسی نیست.

شناخت دقیق تری از خود به دست می آورید 

از هر کسی که سوال کنید ، به شما خواهند گفت که کاملا خود را می شناسند و نیازی به چیز خاصی ندارند.
اما چنین تصوری از اساس غلط است. در وهله ی اول باید بدانید که شما دقیقا که هستید ، احساسات و عواطف خود را به چه صورت نشان می دهید ؟ از چه چیزهایی بدتان می آید و از چه چیزی خوشتان می آید ؟ انتظارتان از ازدواج چیست و چه خطوط قرمزی در ازدواج دارید ؟
همه ی این ها بخشی از روند شناخت دقیق تر نسبت به خودتان است.به همین خاطر است که توصیه می کنیم بدون شناخت دقیق از خود به هیچ وجه وارد زندگی مشترک نشوید ، چرا که ممکن است عواقب وخیمی به همراه داشته باشد.
اگر خودتان را به درستی نشناسید ، چگونه می توانید متوجه شوید که چه چیزی شما را ناراحت یا خوشحال می کند و یا این که چگونه انتظارات خود از همسرتان را با او در میان می گذارید  ؟
آمادگی های قبل از ازدواج 
آمادگی های قبل از ازدواج

شناخت دقیق تری نسبت به شریک زندگی تان نیز به دست می آورید 

این نیز یکی دیگر از مزایای جلسات مشاوره قبل از ازدواج است که در حالت های رایگان آن پیدا نخواهید کرد. اصولا در این جلسات به کمک زوج درمانگر یا مشاور می توانید به شناخت دقیق تری از یکدیگر دست پیدا کنید. شما متوجه خواهید شد که همسر آینده تان چگونه فردی است ، چگونه فکر می کند ، از چه چیزهایی خوشش می آید و از چه چیزهایی متنفر است!!
تمام این چیزها باعث می شود که برخورد بهتری با همدیگر داشته باشید.

زندگی مشترک یک چالش مداوم است ، برای آن آماده باشید !!

بله ، درست شنیده اید !! فکر نکنید که قرار است تا همیشه حرارت و گرمای عشق زندگی تان را شعله ور کند! برای حقیقت تلخ آماده باشید : بعد از مدتی تنها چیزی که زندگی را نگه می دارد ، احساس احترام عمیق نسبت به یکدیگر ، عشقی ملایم اما دائمی و هم چنین تفاهم و همبستگی است!
در غیر این صورت کمتر پیش می آید که زندگی تان دوامی داشته باشد!
مشاوره قبل از ازدواج شما را برای این چالش ها آماده می کند. به کمک زوج درمانگر می توانید زمینه های درونی و بیرونی برای مقابله با این چالش ها را در خود آماده سازید.

مشاوره حضوری رایگان

واقعیت این است که تفاوتی نمی کند که مشاوره رایگان شما حضوری باشد یا تلفنی !! در هر صورت قرار نیست که نتیجه ی چندان جالبی به دست آورید!
برخی مراکز هستند که خدمات مشاوره تلفنی رایگان را تا یک سقف مشخص ارائه می کنند. اما سوالی که ما از شما داریم این است که آیا می توان مشکل بزرگی مثل خیانت ، عدم رفتار عاطفی با همسر یا هرگونه مشکل بزرگ دیگری در زندگی مشترک را در طول یک تماس تلفنی 10 دقیقه ای حل و فصل کرد ؟
ماجرای مشاوره حضوری رایگان نیز به همین صورت است. گرچه برخی ار مراکز قیمت پایین تری دارند اما باید بدانید که هیچ چیزی ارزان یا رایگانی ، کیفیت لازمه را احتمالا ندارد.
مشاوره قبل از ازدواج مسئله ای جدی است و نباید آن را سرسری گرفت!
مشاوره حضوری رایگان
مشاوره حضوری رایگان
اما واقعیت این جاست که خیلی از خانواده ها توانایی مالی مراجعه به یک زوج درمانگر یا مشاور خانواده را ندارند. تصور کنید که یک زوج به خاطر مشکلات و مسائل مالی با هم به معضل خورده اند. حالا در چنین شرایطی واقعا هزینه کردن برای جلسات مشاوره می تواند حتی مشکل را بدتر نیز بکند.
برای چنین عزیزانی است که ما در این وب سایت می نویسیم!‌تلاش داریم که تکنیک ها و شیوه هایی را به شما بیاموزیم تا با تمرین و ممارست بتوانید بخشی از مشکلات خود را برطرف کنید.
علاوه بر این وب سایت ، شما می توانید به وب سایت couplestherapy.ir و gyrusclinic.com نیز مراجعه کرده و مقالات موجود در این دو وبسایت را نیز مطالعه کنید.

مشاوره آنلاین ازدواج

یکی از خدمات مرکز ما ، مشاوره آنلاین نیز می باشد. بسترهای مختلفی برای مشاوره آنلاین وجود دارد که بزودی آن ها را در همین وب سایت معرفی خواهیم کرد.
شما عزیزان می توانید برای مشاوره و اخذ نوبت از بهترین زوج درمانگران و مشاوران ایران ، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کرده و از همکاران ما راهنمایی بگیرید.
امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد
محقق : ندا ناصری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *