مشاوره ازدواج مشهد |1+6 سوال رایج درباره زوج درمانی

مشاوره ازدواج مشهد
مشاوره ازدواج مشهد

مشاوره ازدواج مشهد

مشاوره ازدواج مشهد

در زندگی مشترک هر زوجی مشکلاتی وجود دارد. از جر و بحث‌های ساده سر مسائلی مانند تمیز کردن خانه گرفته تا مشکلات بسیار بزرگ و جدی مانند عدم اعتماد متقابل. هر مشکلی قابل حل است و این خود زوج هستند که باید آنها راحل کنند. اما گاهی اوقات زوجین در حل مسائلی که بینشان وجود دارد به بن‌بست می خورند و راه چاره‌ای پیدا نمی کنند. این می تواند آغاز پایان یک رابطه باشد. در چنین شرایطی مراجعه به یک مشاور ازدواج متخصص، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

مشاوره ازدواج مشهد
مشاوره ازدواج مشهد

مشاور ازدواج یک شخص ثالث باتجربه و حرفه ای است که بعد از شناخت ریشه های اصلی مشکلات شما، در مورد آنها و راه های حلشان با شما صحبت می کند. یادتان باشد که مشاور درمانگر نیست که بتواند بامعجزه یا دارویی مشکلات زناشویی شما را حل کند، بلکه بیشتر شبیه یک مربی است که شما را در مسیر برطرف کردن معضلات راهنمایی می کند. این میزان تعهد و علاقه ی شماست که درنهایت مشکلات را حل می کند.
شاید فکر کنید که پیدا کردن مشاور ازدواج خوب در هرجایی به جز تهران سخت است. در حالی که اصلا اینطور نیست. مشاوران متخصص و معتبری در سطح شهرستان ها وجود دارند که می توانند با همان کیفیت مورد انتظار، رضایت شما را جلب کنند.
اگر ساکن مشهد هستید و به این نتیجه رسیدید که برای حل مشکلات زناشوییتان به کمک یک مشاورازدواج نیاز دارید، می توانید به مرکز ما مراجعه کنید. مشاوران متخصص و حرفه ای ما می توانند بهترین خدمات زوج درمانی را به شما ارائه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

7 سوال رایجی که در مورد مشاوره ازدواج وجود دارد

کسانی که به مشاوره ازدواج مراجعه می کنند معمولا دو نگرانی اولیه دارند: اول اینکه نگران وضعیت رابطه شان هستند، و دوم اینکه درمورد خود تجربه مشاوره نگرانی دارند. همیشه برای مردم سوال است که مشاوره ازدواج چه کمکی به آنها می کند؟ و اینکه در میان گذاشتن شخصی‌ترین نگرانی ها در مورد رابطه زناشویی با یک فرد دیگر چه حسی دارد؟
اینکه بخواهید در ابتدای کار کمی از مشاوره ازدواج هراس داشته باشید اتفاق نادری نیست. خیلی از مردم به خاطر همین واهمه و هراس از رفتن پیش مشاور سربازمی زنند.

مشاوره ازدواج مشهد
مشاوره ازدواج مشهد

به همین جهت پاسخ دادن به برخی از رایج ترین سوالاتی که درباره مشاوره ازدواج وجود دارند می تواند به شما جرأت و شجاعت کافی بدهد تا برای نجات رابطه تان آن کاری را انجام دهید که درست است.

1. چه مدت را باید صرف مشاوره کنیم؟

اینکه روند مشاوره ازدواج چقدر طول بکشد به نظر خود مشاور بستگی دارد که معمولا هم زمان تقریبی آن در همان جلسه اول مشخص می شود.هرچه آسیب وارده به رابطه شدیدتر باشد، به جلسات بیشتری از مشاوره هم نیاز است. در موارد سختی مانند خیانت، یا خشونت یکی از طرفین، روند این جلسات ممکن است کمی طولانی شود و تا بیشتر از یکسال هم طول بکشد.

2. آیا مشاور طرف یکی را می گیرد؟

در طول جلسات، مشاور ممکن است نت هایی بردارد اما این به معنی آن نیست که دارد به شما بی توجهی می کند. یادتان باشد که مخاطب اصلی مشاور رابطه شماست، نه هیچ یک از شما دو طرف. پس اینکه مشاور بخواهد طرف یکی را بگیرد یا زمان جلسات را به صورت ناعادلانه بین زن و مرد تقسیم کند، هیچ معنی ندارد.
مطمئن باشید در طول جلسات هردو شما به اندازه مساوی فرصت برای ابراز احساسات و زدن حرفهایتان خواهید داشت.

3. مشکلی ندارد اگر تنها به مشاوره ازدواج بروم؟

برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از مشاوره ازدواج بگیرید بهتر است هردو باهم به جلسات مراجعه کنید. اما اگر یکی از زوجین هم تنها برای مشاوره اقدام کند، باز هم می تواند از مزیت های مشاوره ازدواج بهره ببرد. حداقل سود مراجعه تنهایی این است که مشاور می تواند ریشه برخی از مشکلات را شناسایی کند و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

مشاوره ازدواج مشهد
مشاوره ازدواج مشهد

4. اشکالی دارد اگر در مورد مسائل جنسی صحبت کنیم؟

یادتان باشد که می توانید از هرچیزی که در رابطه شما را آزار می دهد صحبت کنید. گاهی اوقات ممکن است مشکلات جنسی موجود در یک رابطه به خاطر عارضه های پزشکی باشد که در اینصورت مشاور می تواند شما را به یک متخصص خوب ارجاع دهد.
پس خجالت نکشید، چون صحبت کردن در مورد مشکلات جنسی، البته نه با جزئیات شخصی، در جلسات مشاوره هیچ اشکال حرفه ای یا حتی اخلاقی ندارد.

5. آیا می توانیم در مورد صحبت‌هایی که در جلسه رخ داده اند در محیط خارج جلسه هم صحبت کنیم؟

هیچ مشکلی از این بابت نیست. در واقع خیلی از مشکلات زن و شوهرها از ضعف در مهارت های ارتباطی ناشی می شود. اگر موارد مطرح شده در جلسات می توانند شما را به حرف زدن باهم وادار کنند، اتفاقا دارید کار مثبتی انجام می دهید. اما یادتان باشد که نباید تلافی جویانه، حرفتان را در داخل جلسه بخورید و کینه توزانه دق دلیتان را در خانه سر همسرتان خالی کنید.

مشاوره ازدواج مشهد
مشاوره ازدواج مشهد

6. آیا مشاوره ازدواج رابطه ما را نجات می دهد؟

قبلا هم اشاره کردیم، که مشاوره ازدواج یک اتفاق جادویی نیست که بتواند یک شبه مشکلات شما را حل کند. بلکه بیشتر یک روند است که در آن مربی رفته رفته باید مهارت های لازم برای داشتن یک رابطه سالم را به شما آموزش دهد.
علاوه بر آن هیچ مشاوری نمی تواند به تنهایی هیچ رابطه ای را نجات دهد، بلکه هردو طرف باید واقعا از صمیم قلب بخواهند و تلاش کنند تا خودشان با راهنمایی مشاور رابطه شان را اصلاح کنند.

7. این رابطه قبلا درست نشد، چرا حالا باید بشود؟

چون قبلا تلاش های شما برای درست کردن وضعیت این رابطه به نتیجه نرسیده، از مشاوره ناامید نشوید. ممکن است در گذشته تلاش هایی برای درست کردن وضعیت رابطه تان کرده باشید، اما هیچ کدام اصولی و روشمند نبوده. فرق مشاوره این است که متخصص حرفه ای تلاشها، تقلاها و حتی ها فداکاری های شما را تحت نظر دارد، تا کار بیهوده نکنید و واقعا در مسیر درست گام بردارید. نه در مسیری که فکر می کنید درست است.
مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *