مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است؟| آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

مشاوره قبل از ازدواج
مشاوره قبل از ازدواج

 مشاور قبل از ازدواج چند جلسه است؟

ازدواج کردن یکی از اتفاقات بسیار مهم و البته شیرین در زندگی همه ما است که برای انتخاب کردن یک همسر شایسته باید دقت بسیار زیادی داشته باشیم تا خدای نکرده با یک تصمیم اشتباه دچار دردسر نشویم. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به ما کمک کند که با در نظر گرفتن همه جوانب انتخاب درستی داشته باشیم.

از زمانی که به فردی که قرار است شریک زندگی ما شود بله می ‌دهیم در قبال این کلمه سه حرفی مسئول هستیم پس باید کاملا دقت کنیم. در این مقاله به بررسی اهمیت مشاوره قبل از ازدواج خواهیم پرداخت و درباره تعداد جلسات آن با شما صحبت خواهیم کرد.

کار نیکو کردن از پر کردن است

بله این ضرب المثل شیرین ایرانی در خصوص ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج نیز صدق می کند. مزایای مشاوره قبل از ازدواج بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصورش را می کنید. اگر به تازگی نامزد کرده اید یا در شرف نامزدی هستید ابتدا تبریک ما را پذیرا باشید، در مرحله بعد می خواهم این سوال را از شما بپرسم که آیا قبل از تصمیم گیری برای ازدواج به سراغ مشاور رفته اید یا نه؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است بهتر است هر چه زودتر اقدام کنید چرا که ازدواج یک امر خطیر است و به هیچ عنوان شوخی بردار نیست.

مشاوره قبل از ازدواج
مشاوره قبل از ازدواج

اگر منتظر هستید که وقت تعیین شده برای مشاوره ازدواج شما فرا برسد به احتمال زیاد نظری که قرار است زوج درمانگر درباره رابطه شما و فردی که قرار است به عنوان همسر در کنارتان قرار بگیرد شما را دچار استرس کرده است. به خاطر داشته باشید مشاور می تواند دیدگاه بهتری را در خصوص ازدواج و تکنیک هایی که در زندگی به شما کمک می کند را در اختیارتان قرار دهد پس اصلا نگران نباشید چرا که قرار است مهارت های ارتباط صحیح با همسر را یاد بگیرید.

در حقیقت مراجعه به مشاور ازدواج یک گام مهم است که باید برای برداشتن آن آماده شوید. شک داشتن یکی از دلایل مهمی است که افراد مختلف را راهی دفتر مشاوره ازدواج می کند. مشاور می تواند به شما و همسر آینده تان کمک کند با دید بهتری به مشکلاتی که زن و شوهر با آن دست و پنجه نرم می کنند بپردازید.

مشاوره ازدواج در یک نگاه

تعداد زیادی از افراد تصور می کنند که مشاوره فقط به درد افرادی می خورد که در زندگی شان مشاجره دارند. بله درست است افرادی که مدام بگو مگو دارند به مشاوره نیاز دارند اما مشاوره فقط مخصوص این افراد نیست. مشاوره قبل از ازدواج به شما و همسر آینده شما کمک می کند تا بتوانید نحوه شناسایی کردن مشکلات و حل و فصل تعارضاتی که بدون شک در آینده با آنها مواجه می شوید را یاد بگیرید.

کاربردهای مشاوره قبل از ازدواج
کاربردهای مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج به طور قطع برای زوجینی که در دوران نامزدی قرار دارند توصیه می شود. مشاوره پیش از ازدواج یک نوع خانواده درمانی است که با هدف کمک به زوجین و حمایت آنها از یکدیگر در دوران بحران طراحی شده است. این روش بسیار محبوب استراتژی ‌های سودمندی را برای حل مسئله در اختیار زوجین قرار می دهد. به طور کلی اصل مشاوره قبل از ازدواج بر مبنای پیشگیری از ارتکاب رفتارهای منفی در مواجهه با بحران است.

برخی از مواردی که در جلسه مشاوره می توان مورد بررسی قرار داد به شرح زیر می باشند:

  • مشکلات مالی
  • نحوه فرزند پروری و نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر
  • استراتژی حل مسئله
  • روش های تصمیم گیری
  • نقش هریک از زوجین در ازدواج
  • خانواده درمانی

چگونه ازدواج سالم و موفقی داشته باشیم؟

داده های آماری نشان داده که امروزه زن و شوهر برنامه و تصمیمی برای طلاق و جدایی ندارند. در حقیقت حداقل ۹۳ درصد از مردم آمریکا عقیده دارند که ازدواج سالم یکی از مهمترین اهداف زندگی است. اگرچه تعداد بسیار زیادی از زوجین زندگی خود را با بهترین انگیزه ها شروع می کنند گاهی اوقات زندگی آنها دستخوش چالش ‌های پیش بینی نشده می شود.

خبر خوبی که در این رابطه باید به شما بدهیم این است که شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج یا خانواده درمانی می تواند به شما برای دستیابی به یک زندگی بهتر و نحوه مدیریت مشکلات زندگی کمک کند. تحقیقات نشان داده است هنگامی که زوجین به صورت مجزا مشاوره می کنند شانس آنها برای داشتن یک ازدواج موفق تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به طور کلی مشاوره ازدواج به شما کمک می کند برای ازدواج بهتر آماده شوید. تلاش برای حفظ یک رابطه سالم بهترین کاری است که شما و همسر آینده تان می توانید انجام دهید. همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم مشاوره قبل از ازدواج با زوج درمانگر به شما کمک می کند زندگی شاد و بهتری داشته باشید.

مشاور قبل از ازدواج حتی برای شما که عاشق همسر آینده تان هستید ضروری است حتی اگر فکر می کنید احتیاج به مشاور ندارید. برای ارتباط با کارشناسان ما به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

مزایای مشاوره قبل از ازدواج
مزایای مشاوره قبل از ازدواج

مهمترین و برجسته ترین مزیت مشاوره قبل از ازدواج این است که شما و همسر آینده تان می خواهید اطمینان حاصل کنید که ازدواج شاد و موفقی خواهید داشت. در این جلسات شما با تکنیک هایی آشنا خواهید شد که به مدیریت روابط و افزایش صمیمیت شما کمک خواهد کرد. هر چه با دقت بیشتری به مزایای مشاوره ازدواج نگاه کنید بهتر متوجه می شوید که چقدر مشاوره با زوج درمانگر برای شما و همسرتان ضروری است. برخی از مزایای مشاوره به شرح زیر می باشند:

ایجاد اهداف دوسویه برای ازدواج

ممکن است شما و همسر آینده تان ایده های متفاوتی در خصوص آنچه که در به وجود آوردن یک ازدواج شاد و موفق نقش دارد داشته باشید. شما می توانید با صحبت کردن درباره آنها به اهداف مشترکی دست پیدا کنید. این کار باعث می شود شما در کنار هم به سمت آن هدف گام بردارید.

آشنایی و بهبود مهارتهای برقراری ارتباط

مشاوره ازدواج به شما این امکان را می دهد که یکدیگر را بهتر بشناسید و به بهبود روابط خود بپردازید. یکی از نکات مثبت در خصوص مشاوره این است که می توانید به خوبی نقاط ضعف و قوت و و نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر را درک کنید. با این کار شما می توانید روش های مثبتی را اتخاذ کنید تا به جای نادیده گرفتن یک مشکل یا بگو مگو درباره آن، مانند دو دوست با هم صحبت کنید.

کنار زدن تعارضات قبل از تبدیل شدن به مشکل

پیشگیری از عمیق شدن مشکلات
پیشگیری از عمیق شدن مشکلات

مشاوره ازدواج به شما این امکان را می ‌دهد که از بزرگ و ریشه دار شدن مشکلات خود جلوگیری کنید. معمولاً زن و شوهر ها از صحبت کردن درباره مشکلاتی که دارند خودداری می نمایند و تصور می کنند که آنها به صورت خود به خود برطرف خواهند شد.

این دقیقا مغایر با آن چیزی است که زمینه یک ازدواج موفق را به وجود می آورد. مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند با هنر صحبت کردن آشنا شوید و اختلافات کوچک یا اختلاف سلیقه های خود را در همان مرحله اول برطرف کنید.

از بین بردن اضطراب ناشی از ازدواج

برخی از افراد علیرغم آنکه عاشق هم هستند از اینکه قرار است با هم ازدواج کنند دچار اضطراب می شوند. اگر شما یا همسر آینده تان دچار چنین مشکلی هستید مشاوره با زوج درمانگر یک انتخاب عالی برای رفع این مشکل است. در جلسه مشاوره شما می ‌توانید با دلایل احتمالی اضطراب تان مواجه شوید و بتوانید به رفع آنها بپردازید و اطمینان حاصل کنید که تصمیم تان برای ازدواج کاملاً درست و منطقی است.

مشاور قبل از ازدواج چند جلسه است؟

معمولاً تعداد جلسات مورد نیاز برای مشاوره ازدواج بر اساس صلاحدید زوج درمانگر تعیین می شود و ممکن است شما به ۵ تا ۷ جلسه مشاوره قبل از ازدواج نیاز داشته باشید تا به طور کامل در خصوص مهارت های لازم برای ازدواج موفق راهنمایی شوید.

 

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *