مشاوران برتر ازدواج |توصیه‌هایی برای انتخاب مشاور ازدواج!

مشاوران برتر ازدواج
مشاوران برتر ازدواج

مشاوران برتر ازدواج

مشاوران برتر ازدواج

در میان تمام تخصص ها و مشاغل ، افراد حرفه ای و ناشی وجود دارد. مهم این است که شما انتخاب درستی داشته باشید.
راجع به انتخاب یک مشاور ازدواج نیز ماجرا به همین صورت است با این تفاوت که شما باید دیدگاه روشنی راجع به کار یک مشاور ازدواج داشته باشید. باید بدانید که دقیقا به دنبال چه هستید و می خواهید که از جلسات مشاوره ازدواج خود چه چیزی به دست آورید.
واژه های مشاور ازدواج ، زوج درمانگر و مشاور رابطه ممکن است بعضی مواقع موجب گیجی شما شوند چرا که به نظر کار همه ی آن مشابه همدیگر است.
اما آن چه که به نظر کاملاً واضح می آید این است که همه ی این ها باید مدارک مرتبط داشته باشند.اما نکته ی مهم این جاست که مدرک داشتن تنها چیزی نیست که شما باید به آن اهمیت بدهید.
در ادامه به برخی از مهم ترین خصوصیاتی که یک مشاور برتر ازدواج باید داشته باشد ، اشاره خواهیم کرد.

مشاوران برتر ازدواج
مشاوران برتر ازدواج

مشاوری را انتخاب کنید که در زمینه های مختلف کار کرده باشد

گرچه لازم است که با مشاور ازدواج خود احساس راحتی کنید.اما ممکن است مثلا بخواهید که مشاور مورد نظر درباره ی نحوه ی مدیریت بچه ها در خانه هم به شما کمک کند یا این که راه های مبارزه با افسردگی را نیز بلد باشد.گرچه هر کدام از این شاخه ها با هم متفاوت است اما در حال حاضر مشاوران برتر ازدواج ، قادر هستند که در زمینه های مختلف به شما کمک کرده و برنامه های مشاوره ی مازاد برای شما و خانواده تان ترتیب دهند.

مشاوران برتر ازدواج می توانند تست و آزمایشات مختلفی برای زندگی مشترک و خانواده ی شما ترتیب دهند و به این صورت درک شما نسبت به وضعیت رابطه تان را بالاتر ببرند.
در حال حاضر مشاوره ازدواج ، نوعی علم دقیق و مشخص است و از یک مشاور انتظار می رود تا مهارت ها و علوم زیادی را قبل از وارد شدن به این حیطه فراگیرد.

به خاطر داشته باشید که کار یک مشاور ازدواج مثل توصیه های مهربانانه ی مادربزرگتان نیست و قرار است حل معضل زندگی شما بر طبق راهکارهای علمی باشد.
از مشاور خود سوال کنید که هرچند وقت یک بار با مراجعه کنندگان خود دیدار می کند و تا چه میزان به این جلسات متعهد است.
نکته ی طلایی : به دنبال زوج درمانگری باشد که به شکل اختصاصی این کار را انجام می دهد و سابقه ی فوق العاده ای در این زمینه دارد.
کار بر روی حل مشکلات زوجین با حل مشکلات فردی تفاوت های خیلی زیادی دارد. اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه باید یک مشاور ازدواج فوق العاده را انتخاب کرد، بهتر است به دنبال مشاوری باشید که کار هر روزه اش مشاوره دادن به زوج هاست!

مشاوران برتر ازدواج
مشاوران برتر ازدواج

مشاوری را انتخاب کنید که با دیگر همکاران خود تعامل و رد و بدل اطلاعات دارد

یک مشاور حرفه ای ،پول و وقت خود را صرف تعامل ، یادگیری و همکاری با دیگر همکاران خود می کند.عضویت در یک انجمن مشاوران یا هرگونه گروه دیگری می تواند تضمین کننده ی این باشد که کار مشاور ازدواج شما خوب است و به درستی می داند که باید چگونه به شما و خانواده تان کمک کند.
مشاوری را انتخاب کنید که با او احساس راحتی می کنید
این مسئله بسیار حائز اهمیت است. به غریزه ی خود در اولین برخورد اعتماد داشته باشید.در صورتی که چنین احساسی نسبت به مشاور خود ندارید، نمی توانید به راحتی مشکلات خود را با او در میان بگذارید.علاوه بر این بسیار مهم است که مشاور شما طرف هیچ یک از شما را نگیرد.
در حقیقت مشاوران برتر ازدواج به خوبی می دانند که ممکن است در طول جلسات مشاوره ، زوجین درگیری ها و تنازعاتی داشته باشند.
مشاور باید بتواند به جای جهت گیری، نگاه درستی به خود مسئله داشته باشد.

سایت مشاوره ازدواج

وب سایت های زیادی وجود دارند که خدمات مشاوره آنلاین ارائه می کنند. مشاوران و پزشکان مختلفی در وب سایت حضور آنلاین داشته و تلاش می کنند که به سوالات مختلف کاربران پاسخ بدهند.
اما این مسئله چندین مشکل مختلف دارد :
اول از همه افراد نمی توانند موضوع مشکل خود را با جزییات درستی ذکر کنند. عموما به پراکنده گویی می افتند و نمی توانند به خوبی مشکلشان را بیان کنند.در جلسات حضوری چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. چرا که مشاور می توانند کمک کند که حتی موضوع خود را به شکل بهتری بیان کنید.
دومین مشکلات سایت مشاوره ازدواج این است که امکان رودر رویی زوجین وجود نخواهد داشت.غالب مواقع در این گونه وب سایت ها تنها یک جنبه از مشکل بیان می شود و طرف دیگر قادر به بیان دیدگاه خود نخواهد بود.به همین خاطر ممکن است درک و قضاوت مشاور از مشکل خدشه دار شود.
با تمام این تفاصیل به نظر می آید که سایت مشاوره ازدواج برای طرح پرسش هایی است که جواب آن ها ساده و سرراست است. در حقیقت برای درک عمیق تر و نگاه روشن تر به معضل ، لازم است که حتما زوجین به اتفاق همدیگر در جلسات مشاوره ازدواج حضور داشته باشند.

سایت مشاوره ازدواج
سایت مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج رایگان

جاهای زیادی هم هستند که مشاوره ازدواج را به صورت تلفنی ارائه می کنند و تماس ها رایگان خواهد بود. اما معضل اصلی این گونه مشاوره ها همانی است که درباره ی وب سایت های مشاوره ازدواج نیز بیان کردیم : امکان درک عمیق تر مشاور از معضل وجود نخواهد داشت.
هم چنین خیلی از مشاوران و زوج درمانگران تازه کار برای جذب مراجعه کنندگان ، خیلی مواقع قیمت های بسیار پایین تر و ارزان تری برای جلسات مشاوره ی خود ارائه می کنند که همین مسئله می تواند وسوسه برانگیز باشد. اما نکته ای که شما باید در ذهن داشته باشید ، این است که هرگز نمی توان با مراجعه به یک زوج درمانگر تازه کار به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کرد.

مشاوره ازدواج رایگان
مشاوره ازدواج رایگان

مشاوران و زوج درمانگران ما آماده اند که در هر زمینه ای به شما عزیزان مشاوره های زناشویی ارائه کنند. بدون در نظر گرتفن مشکلات زندگی مشترکتان، می توانید اطمینان حاصل کنید که یک مشاوره ازدواج خوب می تواند وضعیت شما و همسرتان را تا حد خیلی زیادی بهبود دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از مرکز ، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *