رفتار عاشقانه با همسر| چگونه با همسر خود رفتار عاشقانه داشته باشیم؟

رفتار عاشقانه با همسر
رفتار عاشقانه با همسر

چگونه با همسر خود رفتار عاشقانه داشته باشیم؟

ازدواج یک تصمیم مهم است که باید از روی علاقه و البته منطق گرفته شود. ازدواج را می توان به یک دریا تشبیه کرد که گاهی اوقات طوفانی و گاهی اوقات آرام و زیبا است. ازدواج یعنی مواجهه با بحران و باید بتوان زندگی را از بحران نجات داد. اگر شما می خواهید زندگی خود را نجات بدهید و رفتار عاشقانه با همسر خود داشته باشید توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

نکاتی برای رفتار عاشقانه با همسر

در اکثر مواقع رابطه عاشقانه اول ازدواج شور و هیجان خود را از دست می دهد و گاهی اوقات تا حد یک رابطه دوستانه تنزل می کند. این مسئله باعث ناراحتی زن و شوهر و به ویژه خانم ها می شود. ممکن است شما هم مانند تعداد زیادی از زن و شوهرها فکر کنید که ازدواج شما حالت پویایی خود را از دست داده است و دیگر شور و هیجان سابق را ندارد.

رفتار عاشقانه با همسر
رفتار عاشقانه با همسر

حتی برخی از افراد فکر می ‌کنند که با گذشت چند سال از زندگی مشترک و حضور فرزندان متعدد در زندگی آنها، دیگر نیازی به داشتن یک رفتار عاشقانه با همسر خود ندارند. اما واقعیت این است که زوج های خوشبخت کسانی هستند که سالیان سال در کنار هم با عشق و علاقه زندگی می کنند و اصلاً رفتار عاشقانه با همسر به یکی از اصول زندگی آنها تبدیل شده است.

نداشتن رفتار عاشقانه با همسر و فروکش کردن شعله سوزان عشق یکی از دلایل بسیار مهم نارضایتی در ازدواج است. بدون شک عشق و علاقه یک سرمایه ارزشمند در زندگی مشترک است اما این رابطه باید دو طرفه باشد تا زندگی به سمت پیشرفت و موفقیت هدایت شود.

 

چرا رفتار عاشقانه با همسر اهمیت زیادی دارد؟

نداشتن عشق بین زن و شوهر عامل اصلی تعداد زیادی از مشکلات خانوادگی است. اگر به بررسی و یک زن و شوهر که مشکلات متعددی دارند بپردازیم متوجه می شویم که نداشتن علاقه بین آنها عامل اصلی اختلافات شان است. شاید این سوال را از خودتان بپرسید که چرا برای خانم ها رابطه عاشقانه اهمیت زیادی دارد؟ خب اجازه بدهید خدمت تان عرض کنیم که رابطه عاشقانه در خانم ها به معنی عشق و دوست داشتن است.

هنگامی که شما با همسر خود رابطه عاشقانه دارید به او نشان می دهید چقدر وجودش برای شما مهم و ارزشمند است و هنگامی که چنین رابطه ای بین شما وجود نداشته باشند به او احساس دوست نداشتن و بی اهمیتی را القا می کنید. در چنین حالتی خانم‌ ها نیز مقابله به مثل می کنند و از آن عشقی که باید به شما ببخشند خبری نخواهد بود. به عبارتی این رفتار از نظر خانم ها کاملا عادلانه است.

اهمیت روابط عاشقانه با همسر
اهمیت روابط عاشقانه با همسر

در صورتی که اگر همسر شما احساس می کند دیگر نسبت به او هیچ علاقه ای ندارید خود را از لحاظ عاطفی در این رابطه شکست خورده تصور می ‌کند. این امر به معنای از دست دادن علاقه برای برقراری ارتباط با شما است. نداشتن رابطه عاشقانه باعث می شود که همسر شما با احساساتی از قبیل عصبانیت و ناراحتی مواجه شود و در نتیجه مشکلات متعددی در مسیر زندگی مشترک شما خود را نشان خواهد داد.

 

دیدگاه خانم ها و آقایان نسبت به رابطه عاشقانه

خانم ها عقیده دارند که رابطه عاشقانه یک اصل مهم در حفظ رابطه شاد و سرشار از حس دوست داشتن است اما آقایان این مسئله را خیلی جدی نمی گیرند. از سوی دیگر خانم ها و آقایان نظرات بسیار متفاوتی را در خصوص داشتن رابطه عاشقانه با همسر خود دارند.

قبل از آنکه دوباره برای ایجاد رابطه عاشقانه با همسر خود اقدام کنید تلاش کنید این تفاوت را بشناسید. به طور کلی آقایان دوست دارند همسرشان حس حمایت، درک کردن و علاقه را نشان دهد تا رابطه عاشقانه آنها حفظ شود. آنها می خواهند که همسران شان به صورت واضح درباره خواسته ها و انتظارات شان صحبت کنند.

از سوی دیگر خانم ها انتظار دارند شوهران شان با استفاده از روش ‌های مختلف علاقه خود را نشان بدهند و گاهی اوقات دست به ابتکار عمل بزنند. اجازه بدهید یک نکته را صادقانه خدمت شما عرض کنیم، هنگامی که خانم ها مدام تلاش می کنند به همسر خود یادآوری کنند عشق و علاقه خود را به آن نشان دهند رابطه عاشقانه مفهوم و معنای خود را از دست خواهد داد.

 

ایده هایی برای رابطه عاشقانه با همسر

اگر شما هیچ ایده ای برای رابطه عاشقانه با همسر خود ندارید می ‌توانید از نکاتی که در بخش زیر به آنها اشاره می ‌کنیم استفاده کنید:

 

همسرتان را سورپرایز کنید

سورپرایز کردن همسر
سورپرایز کردن همسر

به احتمال خیلی زیاد شما هم فیلم های عاشقانه زیادی را دیده اید و به احتمال خیلی بیشتر تحت تأثیر قسمت‌ هایی از فیلم قرار گرفته اید که شخصیت خانم توسط آقا با یک سبد گل، یک هدیه یا دعوت به شام سورپرایز می شود.

هنگامی که هیچ ایده ای برای رفتار عاشقانه با همسر خود را ندارید همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که جوهره روابط عاشقانه عدم قطعیت است یعنی کارهای را انجام دهید که انتظارش را نداشته و باعث حیرت همسرتان شود. برای عاشق بودن لازم نیست جهان را به آتش بکشید همین که همسرتان را با غذای مورد علاقه یا خریدن گلی که دوست دارد شگفت زده کنید کافی است.

 

آقا وار رفتار کنید

خانم ها معمولاً آقایانی را دوست دارند که به آنها حس زن بودن را می دهند. این قانون کلی را همیشه به خاطر داشته باشید. یک جنتلمن کسی است که همیشه نسبت به همسرش حس احترام را دارد و همیشه به انجام کارهایی حتی کوچک می ‌پردازد که باعث خوشحالی همسرش می شود.

برخی از این کارها عبارتند از: باز‌ کردن ‌در برای همسر، هدایت کردن او به سمت مهمانان یا به همان زبان ساده ‘اول خانم ها’، و مواردی از این قبیل. به طور کلی هنگامی که شما یاد گرفته اید چگونه با همسرتان مانند یک خانم رفتار کنید مزایای بیشتری را از این نکته مهم کسب خواهید کرد.

 

شانه به شانه همسرتان حرکت کنید

حمایت کردن از همسر
حمایت کردن از همسر

شرط می بندم که شما هم در اوایل ازدواج و یا دوران نامزدی این مکالمه را با هم داشته اید:

هرجا که تو بری منم میام حتی اگه ته دنیا باشه.
مهم نیست کجا باشیم مهم اینه که کنار هم باشیم.
انتخابت هر چی که باشه من حمایتت می کنم.

یاد روزهای خوش اوایل ازدواج افتادید؟ هنوز هم دیر نشده و شما می توانید همان روزها را برای خودتان و همسرتان بازسازی کنید. زندگی تداوم لحظات ساده است، یا به عبارتی تداعی کننده همان دیالوگ معروف فیلم سینمایی فارست گامپ است ‘زندگی مثل یک جعبه شکلات است’. یک جعبه شکلات ساده، خوشمزه و دوست داشتنی.

هنوز هم می توانید این حس را در همسرتان به وجود بیاورید که تحت هر شرایطی همراه و همدل با او خواهید بود و در لحظات حساس زندگی او را رها نمی کنید. تصورش را هم نمی کنید که با گفتن همین جمله به ظاهر ساده چه غوغایی را در همسر خود به وجود می آورید پس از جادوی کلمات و تاثیر اعجاب انگیز آن ها غافل نشوید.

 

با همسرتان روراست باشید

هیچ زنی در جهان وجود ندارد که مرد دورو و دروغگو را دوست داشته باشد. راستگویی و صادق بودن یکی از شروط رفتار عاشقانه با همسر است. دروغگویی و نداشتن صداقت آفت زندگی مشترک است. تصور اینکه یک روز همسرتان متوجه شود که همه جملات شما در رابطه عاشقانه تان دروغ بوده، شک نکنید که خنجر به قلب زندگی مشترک خود وارد کرده اید.

دروغ گویی در نهایت باعث می شود شعله عشق و اعتماد بین شما خاموش گردد. حتی گاهی اوقات از دروغ های مصلحتی هم استفاده نکنید. اگر تصور می کنید با گفتن یک دروغ مصلحتی شیرینی را به کام همسرتان ریخته اید بعد از تلخی آن شیرینی می تواند او را از پا در بیاورد. در همه حال صادق باشید.

 

برای همسرتان پیام عاشقانه بفرستید

خوشبختانه با پیشرفت علم و فناوری و دسترسی آسان به روش های مختلف و برقراری ارتباط با مخاطب شما می توانید به سادگی یک متن عاشقانه را برای همسرتان ارسال کنید. مثلاً می توانید صبح قبل از رفتن به محل کار یادداشتی را برای او بگذارید و بگویید که چقدر دوستش دارید. از جملات جادویی برای ابراز علاقه خود استفاده کنید و شاهد تاثیرات مثبت آن باشید.

 

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *