زوج درمانگر پاسداران | بهترین موقع برای مراجعه به مرکز زوج درمانی

زوج درمانگر پاسداران
زوج درمانگر پاسداران

زوج درمانگر پاسداران

زوج درمانگر پاسداران

زوج درمانگر در واقع یک روانشناس است که در زمینه ی دادن مشاوره به زوجین در مورد رابطه شان تخصص دارد. کار او تحلیل شخصیت هریک از طرفین رابطه و بررسی ریشه های مشکلات زوجین است. اما زوج درمانگر قاضی نیست که بتواند به شما حکم صادر کند تا ببینید به درد هم می خورید یا نه. بلکه بیشتر مثل یک راهنما است که به شما کمک می کند خودتان مشکلاتتان را شناسایی کرده و حلشان کنید. در این راه مشاور زوجین یا به عبارتی زوج درمانگر مانند یک مربی عادات و رفتار های صحیح را به شما آموزش می دهد و از شما می خواهد که آنها را تمرین کنید.

زوج درمانگر پاسداران
زوج درمانگر پاسداران

با رعایت کردن نکاتی که زوج درمانگر به شما می گوید می توانید دید بهتری نسبت به رابطه تان داشته باشید و با آگاهی و آرامش خودتان به رفع مشکلاتتان بپردازید. این کار به شما کمک می کند که تا اخر عمر به کمک مشاور احتیاج نداشته باشید و بتوانید خودتان بعد از مدتی کم کم با مشکلاتی که در آینده هم ممکن است پیش بیایند رو در رو شوید و آنها را برطرف کنید.
اما مراجعه کردن به یک زوج درمانگر حتما به وجود داشتن یک مشکل در رابطه نیازی ندارد.خیلی از زوجین هستند که حتی پیش از وقوع هرگونه مشکل، و فقط برای تحکیم رابطه به زوج درمانگر مراجعه می کنند. هرچند خیلی های دیگر هم هستند که به خاطر برخی مشکلات خاصی که در رابطه هایشان وجود دارند تصمیم می گیرند پیش مشاور بروند.
اما در هر صورت به یاد داشته باشید که رفتن پیش مشاور علامتی برای رو به پایان بودن رابطه نیست، بلکه اتفاقا نشانه ی مثبتی از طرف هر دو زوجین است که دوست دارند رابطه شان را بهبود بخشند. در ادامه به رایج ترین مشکلاتی که مردم به خاطر آنها به مشاور زوج درمانگر مراجعه می کنند اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

زوج درمانگر پاسداران
زوج درمانگر پاسداران

خیانتی اتفاق افتاده

این شاید واضح ترین دلیل برای مراجعه به زوج درمانگر باشد. چنانچه در رابطه خیانتی اتفاق افتاده باشد، احتمالا نشان از آن است که مشکل بسیار بزرگ تری در آن رابطه وجود دارد که باید در مورد آن بحث شود.
مشاور زوجین یا یک زوج درمانگر می تواند به هر دو شما کمک کند تا با احساساتتان در مورد خیانت انجام شده کنار بیایید. همچنین به هردوتان کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن رو به جلو حرکت کنید و اتفاقات بد گذشته را فراموش کنید. یک زوج درمانگر متخصص و ماهر می تواند گفت و گویی بین دو طرف ایجاد کند که بدون فریاد زدن و داد و بیداد کردن ، و در سکوت و آرامش برگذار شود.

نکات منفی بیشتر از نکات مثبت است

بیشتر متخصصان زوج درمانی اعتقاد دارند، و این مسئله را به تجربه در مراجعان خود مشاهده هم کرده اند که یک رابطه ی موفق باید بیشتر مثبت باشد تا منفی. تجربه ثابت کرده که هرچه میزان منفی بافی ها در یک رابطه بیشتر باشند، احتمال دوام آوردن آن رابطه در طولانی مدت کمتر است. برای اینکه بفهمید رابطه تان شرایط مثبتی دارد یا منفی، در یکی دو هفته ی آینده ارتباط خود با همسرتان را بررسی کنید. خودتان نسبت موارد منفی را با موارد مثبت بسنجید. چنانچه مشاهده کردید میزان موارد منفی رابطه تان بیشتر از موارد مثبتی بود که بتوانند انها را جبران کنند، وقتش رسیده که به یک مشاوره ازدواج مراجعه کنید.

زوج درمانگر پاسداران
زوج درمانگر پاسداران

اگر در برقراری ارتباط مشکل دارید

بر کسی پوشیده نیست که ارتباط خوب بین زوجین کلید یک رابطه سالم و موفق است. پس نباید برایتان تعجب برانگیز باشد که دشواری در برقراری ارتباط دلیلی برای مراجعه به زوج درمانگر باشد.جلسات زوج درمانی می تواند محیط امنی را ایجاد کند که هر دو طرف رابطه بتوانند با آرامش و راحتی، بدون هیچ گونه استرسی با هم صادقانه حرف بزنند و آنچه را واقعا در ذهنشان می گذرد را به همسرشان ابراز کنند.

باز هم همان مشکل همیشگی….

یکی دیگر از مسائلی که به توانایی حل مسئله در طرفین بر می گردد و اتفاقا می تواند نشانه ی خوبی از آن باشد که زوج به مشاوره ازدواج نیاز دارند، آن است که همان مشکلی همیشگی بین آندو مدام آزارشان دهد. طبق نظرات مشاوران ازدواج و زوج درماگران متخصص، احتمالا یکی از رایج ترین نشانه برای مراجعه کردن به یک زوج درمانگر این است که زوجین مداوما با یک مشکل همیشگی رو در رو شوند که نمی توانند راهی برای تغییر دادن آن پیدا کنند.

زوج درمانگر پاسداران
زوج درمانگر پاسداران

شما با هم بحث نمی کنید

درست خواندید، گفتیم “نمی کنید”. میزان مشخصی از بحث و جدل در هر رابطه ی سالمی لازم است. هنگامی که یک زوج اصلا باهم دعوا و بحث نمی کنند مشکلاتشان مشخص نمی شود. ازدواج ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که هردو شما به لحاظ احساسی درگیر آن هستید و می خواهید مشکلات را ریشه ای حل کنید تا برای همیشه از بین بروند. نه اینکه آنها را پنهان کنید. زمانی که یک زوج باهم مشاجره و بحث نمی کنند به معنی آن نیست که آنقدر عاشق هم هستند که هرگز با هم به مشکل نمی خورند. یادتان باشد که هیچ دو نفری نمی توانند در مورد همه چیز توافق نظر داشته باشند. زمانی که شما با هم دعوا نمی کنید دارید احساساتتان را سرخورده می کنید. اتفاقی که می تواند باعث پرورش یافتن خشمی شدید در شما شود.

هرکدام چیز متفاوتی برای آینده می خواهید

آدم ها در طول زمان تغییر می کنند. این حقیقت چه مجرد باشید یا در یک رابطه همیشه صادق است. زمانی که یک زوج متوجه می شوند اهداف متفاوتی برای آینده ی خود دارند وقت آن رسیده که برای دریافت کمک به یک زوج درمانگر مراجعه نمایند.

زوج درمانگر پاسداران
زوج درمانگر پاسداران

فقدان یا کمبود شدید رابطه جنسی

هنگامی که تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی بین یک زوج به کمتر از حد نرمال می رسد، به قول زوج درمان گران پرچم قرمزی که نشانه ی وقت مراجعه به مشاور است بلند شده.

چنانچه قصد دارید به یک زوج درمانگر مراجعه کنید، بهتر است مرکزی را انتخاب کنید که در نزدیکی محل زندگی یا کار هردوتان باشد. چنانچه در منطقه پاسداران تهران سکونت دارید می توانید برای دریافت مشاوره از یک زوج درمانگر متخصص به مرکز ما مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن نوبت مشاوره به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقالعه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *