رفتار عاطفی با همسر |با این راهکارها ازدواج خود را واکسینه کنید!!

رفتار عاطفی با همسر
رفتار عاطفی با همسر

رفتار عاطفی با همسر

رفتار عاطفی با همسر

خیلی از زوج ها وقتی که به یک مشکل وخیم و حاد در زندگی خود برخورد می کنند ، چنان چه توصیه هایی خوبی به آن ها شود ( و این توصیه ها را به یاد بسپارند ) به سادگی می توانند از وخیم تر شدن اوضاع و حتی طلاق هم پیشگیری کنند.
در ادامه به برخی از این راهکارها و چگونگی رفتار عاطفی با همسر اشاره می کنیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شود

رفتار عاطفی با همسر
رفتار عاطفی با همسر

قبل از حرف زدن ، فکر کنید

اصولاً زوج ها بیشتر مواقع دست روی نقاطی می گذارند که موجب دعوا و درگیری های مداوم می شود! شما می توانید برای کاهش تنش ، قبل از این که موضوعی که شما را عصبانی کرده واکنش نشان دهید ، اندکی صبر کنید.تا 10 بشمارید. شاید بهتر باشد که برای بحث پیرامون مسائل و مشکلا، زمانی را انتخاب کنید که احساسات شما غلیظ و پرشور نباشد.

بی خیال نشوید

هر آدم متاهلی می تواند به شما بگوید که زندگی مشترک پستی و بلندی زیادی دارد. زمان های خوب ، زمان های بد و زمان آسودگی وجود دارد. زندگی مشترک زمانی قابل ادامه می شود که چیزهای خوب آن از مسائل بدش بیشتر باشند.
هرچقدر که بیشتر قدردان لحظات خوب زندگی تان باشید و اجازه بدهید که مسائل بد فراموش شوند ؛ ارتباط و صمیمیت بیشتری می توانید با همسر خود داشته باشید.

به همان اندازه که به اوقات فراغتتان اهمیت می دهید ، به ازدواجتان هم اهمیت دهید

مردم ، مقادیر زیادی از پول، زمان و ..را صرف سرگرمی و اوقات فراغت خود می کنند. اما زمانی که زندگی مشترکشان به مشکلی بر می خورد ، فورا از آن دست شسته و حاضر نیستند اندکی زمان و پول خرج بهبودش کنند. مطالعه ی کتاب هایی که راجع به ازدواج ، حل تعارضات و تکنیک های ارتباطی هستند ، می تواند وضعیت زندگی مشترکتان را بهبود ببخشد. دعوت از همسرتان برای مطالعه ی این کتاب ها نتیجه ای دو چندان خواهد داشت.

با همسرتان بهتر از هرکس دیگری رفتار کنید

آیا تا به حال ضرب المثل ” چراغی که بر خانه رواست ، بر مسجد حرام است” را شنیده اید ؟ متاسفانه یکی از شکایت های اصلی زوجین این است که همسرشان رفتار بهتری با غریبه ها دارد و در خانه بدترین شکل رفتار را در پیش می گیرد. یادتان باشد که بیشترین میزان احترام را باید صرف همسرتان کنید!!

سرگرمی های جداگانه داشته باشید

مطمئن شوید که برای خود و همسرتان فضای خصوصی و جداگانه قائل می شوید.البته که ازدواج به معنای زندگی مشترک است اما لازم نیست که همه چیزتان با هم مشترک باشد. به سرگرمی های خودتان هم برسید.

اهداف و رویاهای همسرتان را تشویق کنید

در یک ازدواج موفق ، هر دو طرف برای موفقیت های طرف مقابلشان احساس خوشحالی می کنند. یک همسر خوب ، شریکش را برای دستیابی به آروزها و اهدافش تشویق می کند. برخی مواقع ، اهدافی مثل تغییر شغل ، ممکن است ترسناک بوده و نیاز به ارزیابی دقیق دارند. در این مسیر ، یار و همراه شریک زندگی تان باشید.

رفتار عاطفی با همسر
رفتار عاطفی با همسر

چیزهایی را پیدا کنید که انجام دادنشان برای هردویتان لذت بخش باشد

ازدواج نوعی زندگی مشترک است.اگر شما کاملا سرگرمی ها و علایق متفاوت و مختلفی داشته باشید ، به تدریج از هم دور خواهید شد. علایق ، سرگرمی ها و لذایذ مشترک را پیدا کنید و بدانید که این فعالیت های مشترک به تدریج اوضاع زندگی تان را بهتر خواهد کرد.

مرغ همسایه همیشه هم غاز نیست !

خیلی از افرادی که به خاطر یک نفر دیگر ازدواج خود را خاتمه می دهند ، به محض ورود به رابطه ی جدید ، باز هم با همان مشکلات سابق مواجه می شوند .خیلی از این افراد حسرت می خورند که چرا مشکلات ازدواج اول خود را حل نکرده اند!!

رفتار عاطفی با همسر
رفتار عاطفی با همسر

اولویت های کوچک خود را فراموش نکنید

درست مثل محیط کار که هر کسی اولویت هایی دارد ، در زندگی مشترک هم نباید این اولویت ها فراموش شوند.به خودتان و شریکتان اجازه بدهید که اولویت های کوچک خود را داشته باشد.

حداقل یک بار در روز از همسرتان تعریف کنید

این مسئله منجر به داشتن رابطه ای سالم می شود و کار درستی هم خواهد بود چرا که همسرتان هر روز یک عالمه کارهای خوب و مثبت برای زندگی مشترکتان انجام داده است

شریک همسرتان باشید

همسرتان را از کارهایی که در طول روز انجام داده اید ، مطلع کنید. از جمله روز کاری تان و این که چه کارهایی در خانه انجام داده اید.زمانی که هر روز در دنیای خارج از خانه به دور از همسرتان می گذرانید ، بسیار مهم و موثر است. در پایان هر روز ، راجع به روزی که داشتید ، با همسرتان صحبت کنید

به دل نگیرید

هر کسی ممکن است در رابطه سردرگم یا گیج شوید.اگر همسرتان به نحوی رفتار می کند که ناراحتتان می کند ، اندکی صبر کرده و سپس تلاش کنید که انگیزه ی وی از این رفتار را بفهمید. ممکن است متوجه شوید که اصلا منظور همسرتان از این رفتار یا سخن ، چیز دیگری بوده و شما به اشتباه منظور او را دریافت کرده اید.

گاهگاه چیزهای مورد علاقه همسرتان را برایش مهیا کنید

اگر چیزی هست که همسرتان دوست دارد ، برخی مواقع بدون دلیل برایش مهیا کنید.این چیز می تواند بسیار کوچک باشد : یک قرار تماشای فیلم در سینما ، رانندگی به جایی که همسرتان دوست دارد ، یا حتی پختن غذای مورد علاقه ی همسرتان !

رفتار عاطفی با همسر
رفتار عاطفی با همسر

به خاطر بچه ها با همسرتان دعوا نکنید

اختلاف نظر راجع به بچه ها می تواند زندگی مشترک را با مشکل مواجه کند. بحث های خود را دور از چشم بچه ها انجام دهید تا متوجه نشوند که شما اختلاف نظر دارید. در صورت لزوم ، از یک مشاور راهنمایی بخواهید !

وفادار باشید

خیانت می تواند زندگی مشترک و ازدواج را نابود کند.اگر به شخص دیگری علاقه دارید ، صداقت داشته باشید و در ابتدا زندگی مشترکتان را خاتمه دهید.

همدیگر را ببخشید

ازدواج خیلی طولانی است و قرار است کلی اتفاق بد برایتان بیفتد.هر کسی (حتی شما !!) دچار اشتباه می شود و ممکن است رفتارهای بدی با طرفش داشته باشد. باید بتوانید که همسرتان را به خاطر اشتباهاتش ببخشید و از این برهه زندگی عبور کنید. یادتان باشید که شاید دفعه ی بعد این شما باشید که نیاز به بخشش دارید!!

چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم

خیلی ها به طور طبیعی می توانند چنین کاری را انجام دهند. روی سخن ما با آن دسته افرادی است که بدون کمک مشاوران و روانشناسان از عهده ی این کار بر نمی آیند.

مشاوران و روانشناسان ما همواره آماده اند تا برای مدیریت هرچه بهتر یک رابطه به شما کمک کنند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اخذ نوبت از مرکز ما به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید

در آخر یادتان باشد که ازدواج کار راحتی نیست. ساختن یک زندگی مشترک موفق نیازمند صرف زمان ، تلاش و رفتارهای بالغانه است. اما باور کنید که ارزشش را دارد!!!

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع علمی مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *