در تست مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی می پرسند؟|تست کامل ازدواج

هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج
هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج

تست مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج یک راه کار مطلوب است که با هدف آماده کردن و شوهر برای ازدواج انجام می گردد. این نوع مشاوره درمانی در آماده شدن برای زندگی مشترک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. به طور کلی هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج این است که زن و شوهر بتوانند روابط بهتر و سالم تری داشته باشند و شانس بهره مند شدن از یک زندگی پر از شادی و امی د را از دست ندهند. شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که در تست مشاوره قبل از ازدواج چه می پرسند؟ اجازه بدهید در این مقاله به طور کامل به بررسی این مسئله بپردازیم.

 

چرا انجام مشاوره قبل از ازدواج توصیه می شود؟

ازدواج یک پیوند عاطفی میان دو فرد است که هر یک از آنها از خانواده های متفاوت آمده اند و قرار است در کنار یکدیگر قرار بگیرند. با توجه به تفاوت های شخصیتی، رفتاری و فرهنگی میان افراد مختلف انجام مشاوره قبل از ازدواج برای همه افرادی که قصد دارند در کنار یک دیگر به ادامه زندگی خود بپردازند توصیه می شود.

هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج
هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج

هدف از انجام مشاوره قبل از ازدواج این است که زن و شوهر بتوانند قبل از شروع زندگی مشترک خود به روابط شان سر و سامان بدهند. استفاده از تست مشاوره قبل از ازدواج به مشاور کمک می کند ارزیابی دقیقی را از زوجین به عمل بیاورد. در جلسه مشاوره قبل از ازدواج علاوه بر بررسی ملاک های زوجین برای ازدواج، موارد زیر مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند:

  • روابط جنسی
  • مهارت های برقراری ارتباط
  • مدیریت مالی و هزینه ها
  • انتظارات، اهداف و باورها
  • فرزند پروری و مهارت پدر و مادر بودن
  • تصمیم گیری و حل مسئله
  • نحوه برخورد صحیح با عواطف و احساسات و همچنین خشم
  • نقش زن و شوهر در ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج به زن و شوهر کمک می کند بیشتر با هم آشنا شوند و انتظارات واقعی از یکدیگر داشته باشند و از همه مهمتر آنکه با مهارت های حل اختلاف آشنا می شوند. این نکته را فراموش نکنید که وقتی یک فرد باورها و ارزش ‌ها و عقاید خود را وارد یک زندگی مشترک می کند همیشه اعتقادات او با باورهای شریک زندگیش همخوانی ندارد.

گاهی اوقات افراد برای تامین نیازهای عاطفی، مالی، اجتماعی و جنسی با هم ازدواج می ‌کنند اما متوجه می ‌شوند که به طور کامل این نیازها در زندگی مشترک تامین نمی شود. همه این مسائل دست به دست هم می دهند و بر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج می افزایند.

 

مزایای مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

مزایای بی شمار مشاوره قبل از ازدواج غیر قابل انکار است و امروز به شدت بر نقش مشاوره قبل از ازدواج تاکید می شود. اجازه بدهید راحت ‌تر صحبت کنیم. هنگامی که دو نفر عاشق هم می شوند زندگی آینده خود را کاملاً رویایی تصور می ‌کنند که در آن هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. مشاوره قبل از ازدواج به این افراد کمک می ‌کند با دید بهتری به مسئله ازدواج نگاه کنند تا بعدا سر خورده نشوند.

تست مشاوره قبل از ازدواج
تست مشاوره قبل از ازدواج

هنگامی که به سراغ مشاور می روید با تکنیک های لازم برای یک ازدواج موفق آشنا خواهید شد و یاد می گیرید که در شرایط بحرانی چگونه برخورد منطقی از خود نشان بدهید و بتوانید کنترل بیشتری بر شرایط ایجاد شده داشته باشید و در کنار یکدیگر به مدیریت بحران بپردازید و از آن با موفقیت رد شوید

. برقراری ارتباط با یکدیگر از پایه های مهم زندگی مشترک و روابط سالم است. بدون ارتباط با همسر هیچ دلیلی برای حفظ زندگی مشترک وجود نخواهد داشت. شما با مشاوره درمانی یاد می گیرید که چگونه ارتباطات سالمی با همسر خود داشته باشید. برای داشتن یک ازدواج موفق داشتن دیدگاه‌ های مشترک بسیار عالی است. این امر باعث می ‌شود که شما با موفقیت به سمت اهداف خود گام بردارید و زندگی شاد و سراسر از رضایت را داشته باشید.

 

آیا انجام تست مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

به هیچ عنوان نمی توان به صورت سرسری و بدون در نظر گرفتن همه جوانب وارد یک زندگی مشترک شد اصلاً دوران ازدواج های عجولانه خیلی وقت است که به سر آمده است. به قول بزرگی ‘یک زندگی مطالعه نشده ارزش زیستن را ندارد.’ اگر ارتباط شما و همسر آینده تان عالی هم باشد باز هم نمی توان ضرورت مشاوره قبل از ازدواج را نادیده گرفت.

ضروری بودن مشاوره قبل از ازدواج
ضروری بودن مشاوره قبل از ازدواج

خودتان چه فکر می کنید؟ آیا شما هم فکر می کنید که انجام تست مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟ اگر پاسخ شما به این سوال ها مثبت است اجازه بدهید در بخش زیر به چند نمونه از سوالاتی که قرار است در تست مشاوره قبل از ازدواج با آنها مشابه مواجه شوید اشاره داشته باشیم:

  1. کدام یک از شما منطقی تر تصمیم می ‌گیرد؟
  2. وقتی باهم هستید از انجام دادن چه کارهایی لذت می برید؟
  3. فکر می کنید ارتباط تان با هم تا چه مدت دوام داشته باشد؟
  4. فکر می کنید کی قصد بچه دار شدن را داشته باشید؟
  5. هر چند وقت یک بار با پدر و مادر همسر آینده ‌تان تلفنی صحبت می کنید؟
  6. هر چند وقت یک بار همدیگر را می بینید؟
  7. کدام یک از شما دید بهتری نسبت به مسائل و مشکلات دارد؟
  8. کدام یک از شما تصمیمات اقتصادی بهتری می ‌گیرد؟
  9. کدام یک از شما بهتر روابط و مسائل بین تان را قضاوت و کنترل می کند؟
  10. آیا درباره مشکلاتی که ممکن است در طول زندگی برای شما پیش بیاید با هم صحبت کرده اید؟
  11. آیا چیزی در همسر آینده شما وجود دارد که از آن متنفر باشید مثلاً یک ویژگی اخلاقی خاص؟
  12. آیا تا به حال با هم دعوای جدی داشته اید؟
  13. آیا در خانواده‌ های شما مشکلات خانوادگی وجود دارد؟
  14. آیا قبلا تجربه عشق و روابط نزدیک با هدف ازدواج را داشته اید؟
  15. اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است چرا آن رابطه به سرانجام نرسید؟
  16. آیا می توانید بدون هیچ گونه مشکلی درباره مسائلی که پیش می آید با هم صحبت کنید؟
  17. آیا درباره تعداد فرزندان خود توافق کرده اید؟
  18. آیا سبک ارتباطات شما با هم مطابقت دارد؟
  19. آیا می توانید خیلی راحت درباره همه چیز با همسر آینده تان صحبت کنید؟

شاید به نظر شما پاسخ دادن به این سوالات کار بسیار ساده ای باشد اما بهتر است بدانید که همه این سوالات به ظاهر ساده دنیایی از حرف های ناگفته را دارند و مشاور می ‌تواند بر اساس پاسخ هایی که به سوالات او می دهید روابط شما را بسنجد و شما را برای ارتباط بهتر راهنمایی کند. به هیچ عنوان اهمیت مشاوره قبل از ازدواج و دست کم نگیرید.

زندگی بهتر با مشاوره قبل از ازدواج
زندگی بهتر با مشاوره قبل از ازدواج

طبق تحقیقاتی که محققان انجام داده ‌اند اعلام شده که در تعداد زیادی از موارد زوجینی که به طلاق می ‌رسند به علت نداشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه کنترل شرایط و مدیریت بحران های زندگی راهی ایستگاه آخر زندگی شده اند. مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند یاد بگیرید زندگی خود را بهتر مدیریت کنید و در صورت بروز هرگونه مشکلی عملکردی منطقی در آن شرایط داشته باشید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان مرکز به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی
لینک منبع اول
لینک منبع دوم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *