بهترین مشاور ازدواج |4 نکته ی مهم به هنگام انتخاب مشاور!

بهترین مشاور ازدواج
بهترین مشاور ازدواج

بهترین مشاور ازدواج

بهترین مشاور ازدواج

به قول قدیمی ها ازدواج هندوانه ی دربسته است ، اما واقعیت این جاست که این ضرب المثل دیگر اعتبار چندان زیادی ندارد. شناخت افراد قبل از ازدواج ، گرچه به طور کامل اتفاق نمی افتد اما به هر حال می توان راهکارهایی را به کار گرفت که شناخت جزیی برای آغاز زندگی مشترک حاصل شود!
اینجاست که احتمالا کار ما به مشاور ازدواج خواهد کشید. البته باید بدانید که کار مشاور ازدواج این نیست که صرفاً چالش ها زندگی مشترک را به شما گوشزد کند بلکه هر زمانی که به مشکل وخیمی در زندگی برخورد کردید ، مراجعه به مشاور ازدواج می تواند بهترین اقدام شما باشد.

اما مسئله اینجاست که همه ی مشاوران نمی توانند خدمات خوبی را به شما ارائه کنند.به همین خاطر باید به دنبال بهترین مشاور ازدواج باشید که علاوه بر مهارت و تجربه ، درک خوبی نسبت به چالش های زندگی مشترک داشته باشد.

بهترین مشاور ازدواج
بهترین مشاور ازدواج

یافتن بهترین مشاور ازدواج کار چندان راحتی نیست. به خصوص که در حال حاضر می توان با 4 تا جمله ی شعاری و چند تست ساده ، خود را به عنوان یک مشاور فوق العاده جا زد ! اما نتیجه چه می شود ؟ آیا اصولاً این دسته مشاوران می توانند گرهی از زندگی مشترک افراد باز کنند؟!
خب این سوالی است که درباره ی پاسخ آن تردید داریم. به همین خاطر تلاش کرده ایم در ادامه به فاکتورهای اشاره کنیم که می توانند در یافتن بهترین مشاور ازدواج به شما کمک کنند.
با ما همراه باشید.

یافتن یک مشاور ازدواج خوب می تواند وظیفه ای دلهره آور باشد. در وهله ی اول شاید بهترین راهکار این باشد که از دوست و آشنا یا در نهایت پزشک خود ، سراغ یک مشاور ازدواج خوب را بگیرید.
اما خیلی از افراد اصلاً نمی توانند از بقیه راجع به یک مشاور ازدواج سوال کنند ، چرا که چنین پرسشی به معنای این است که شما و همسرتان در زندگی مشترک دچار مشکل شده اید!
در این جور مواقع ، اینترنت اولین جایی است که به آن مراجعه می کنند اما این راهکار همیشه هم نتایج فوق العاده ای ندارد.
در ادامه به 4 دستورالعمل خیلی مهم برای یافتن بهترین مشاوره ازدواج اشاره خواهیم کرد.

بهترین مشاور ازدواج
بهترین مشاور ازدواج

مشاور ازدواجی را انتخاب کنید که مدرک معتبر داشته باشد

همه ی تراپیست ها برای درمان افراد نیاز به مدارک معتبر و مربوطه دارند.البته این مدارک ممکن است در کشورهای مختلف ، فرق کند اما قوانین کلی یکی است!
حتما شما هم این خبر را شنیده اید که یک خانم در فضای اینستاگرام مدت ها با ادعای داشتن مدرک روانشناسی ، به زوجین و خانواده ها مشاوره می داد. اما بعد از مدتی مشخص شد که ایشان هیچ گونه مدرکی ندارند و هرچه گفته است بر اساس تجربیات ناقص خود بوده ! خدا می داند که چه تعداد افراد فریب وی را خورده اند و زندگی هایشان بدتر شده !!

پس نکته ی خیلی مهم : مدرک مرتبط را فراموش نکنید!

از تراپیست خود چند سوال بپرسید

کاملا منطقی و درست است که چند سوال مختلف از مشاور ازدواج خود بپرسید تا مطمئن شوید که وی بهترین انتخاب شما خواهد بود و در کار خود مهارت دارد.
این مسئله به خصوص هنگامی مهم تر می شود که مشاور را به شکل آنلاین پیدا کرده اید یا این که کسی سفارش وی را به شما نکرده باشد.

نکته ی خیلی مهم : هیچ مشاوری نمی تواند پیش بینی کند که جلسات درمانی شما چقدر طول می کشند.پس اگر یک مشاور به شما گفت عرض 5 جلسه مشکل شما را حل خواهد کرد ، فورا در صحت ادعای او تردید کنید!

عموماً چنین گفته می شود که بسته به وخامت مشکل و مدت زمانی که با آن درگیر بوده اید ، جلسات مشاوره می تواند از 4 الی 6 ماه ( در بعضی مواقع یک سال) هم به طول بیانجامد.
بعد از این که تمام اطلاعات را راجع به هزینه ی جلسات و قرار ملاقات دریافت کردید ، یک مشاور خوب باید بتواند چند دقیقه ای را پای تلفن صرف پاسخ به سوالات شما کند.

در ادامه به چند سوالی که می توانید از مشاور ازدواج خود (پیش از مراجعه به وی ) بپرسید ، اشاره کرده ایم :
• چند وقت است که زوج درمانی می کنید ؟
• آیا دوره های تخصصی مشاوره را گذرانده اید ؟ می توانید اندکی راجع به آن ها توضیح دهید ؟
• مدت زمان جلسات چقدر است ( یک ساعت ، دو ساعت یا….)
• چه انتظاری باید از این جلسات داشته باشیم؟

آیا مورد خاصی وجود دارد که ما را ملزم به مراجعه به جلسات مشاوره ازدواج کند ؟( به عنوان مثال سابقه ی خشونت خانگی ، مصرف مواد مخدر و …)
علاوه بر این ، هیچ مشکلی ندارد که راجع به وضعیت تاهل مشاور خود هم سوال کنید. خیلی ها ترجیح می دهند که به جای مشورت با روانشناسی که خودش هرگز ازدواج نکرده یا طلاق گرفته ، با فردی صحبت کنند که تجربه ی یک زندگی مشترک موفق دارد و بچه دار هم هست!

بهترین مشاور ازدواج
بهترین مشاور ازدواج

نکته ی خیلی مهم : البته به هیچ وجه نباید از مشاور خود سوالات شخصی بپرسید ، همین که بدانید متاهل است یا مجرد ، کفایت می کند!

به هنگام ملاقات اول با مشاور ازدواج ، به غریزه ی خود اطمینان کنید

صحبت های مشاور چه احساسی در شما ایجاد می کند؟آیا به نظرتان درک خوبی از مشکل شما دارد و می تواند تغییری در وضعیت ایجاد کند؟ آیا هر دوی شما ( زوجین ) از مشاورتان خوشتان می آید و با او احساس راحتی می کنید ؟اگر در طول چند جلسه ی اول چنین احساسی را نداشتید ، پس احتمالا فرد مورد نظر اصلاً گزینه ی خوبی برای شما نخواهد بود و باید به دنبال مشاور دیگری باشید.

مشاوره ازدواج به چه معناست

اما سوال اصلی اینجاست که مشاوره ازدواج چه معنایی دارد . در حقیقت در طول این جلسات ، تلاش می شود که زوجین نگاه عمیق تر و بهتری به مسائل و مشکلات خود داشته باشند و بتوانند نیازها و تمایلات خود را نیز به خوبی بشناسند.
به خاطر داشته باشید که کلید درک طرف مقابل ، این است که در وهله ی اول شناخت و درک خوبی نسبت خودتان داشته باشید.
مشاوره ازدواج بهترین راهکار برای دستیابی به چنین رویکردی است.

مشاوره ازدواج
مشاوره ازدواج

مرکز مشاوره ازدواج تهران

شما عزیزان در صورتی که تصمیم دارید که به بهترین مشاور ازدواج مراجعه کنید ، توصیه می کنیم که روانشناسان و مشاوران با تجربه و ماهر ما را در نظر داشته باشید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز ، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *