مشاوره ازدواج اصفهان |بهترین ها را انتخاب کنید!

مشاوره ازدواج اصفهان
مشاوره ازدواج اصفهان

مشاوره ازدواج اصفهان

مشاوره ازدواج اصفهان

در ادامه معرفی بهترین مراکز مشاوره و زوج درمانی شهرستان ها، این بار به سراغ مرکز مشاوره ازدواج اصفهان می رویم!
چنان چه ساکن اصفهان باشید احتمالاً آپشن های شما برای انتخاب یک مرکز مشاوره ازدواج کمتر از تهران نباشد!
اما در هر صورت باید بدانید که به سراغ کدام از یک گزینه های خود باید بروید! در این مطلب به شما می گوییم که یک مرکز خوب مشاوره ازدواج از دیدگاه متخصصین و کارشناسان باید چه ویژگی های داشته باشد. در حقیقت با رشد روز افزون این گونه مراکز در تهران و شهرستان ها، دیگر کار چندان راحتی نیست که یک مرکز خوب و معتبر را پیدا کنیم اما بهتر است کار خود را آغاز کنید!
مشاوره ازدواج اصفهان
مشاوره ازدواج اصفهان

مرکز مشاوره ازدواج چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

زندگی مشترک پر از چالش ها و اتفاقاتی است که می توانند منجر به بروز تعارض و درگیری شوند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زندگی مشترکتان یک مسئله ی کوچک به تدریج تبدیل به مشکل بغرنجی شده و دیگر نمی دانید که اصل و علت اولیه ی مشکل چه بوده است؟!
متاسفانه زوج های زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و بی آن که به خوبی با راه حل معضل آشنا باشند ،مدام شرایط خود را بد و بدتر می کنند.
اما مسئله فقط این نیست .گاهی با مراجعه به یک مرکز مشاوره ازدواج که معتبر نیست، کار از این هم خراب تر می شود.در ادامه به مهم ترین خصوصیات یک مرکز مشاوره خوب اشاره کرده ایم.
زوج درمانگر خوب داشته باشد
مهم ترین و اصلی ترین خصوصیت یک مرکز مشاوره ازدواج خوب ، این است که زوج درمانگر یا مشاوری خوب و حرفه ای داشته باشد.
در حقیقت تمام اعتبار یک مرکز مشاوره به این است که مشاور یا زوج درمانگرش تا چه حد در زمینه کار با زوجین حرفه ای و ماهر باشد. زوج درمانگر باید به خوبی شرایط زن و شوهر را درک کند.یکی دیگر از مهم ترین وظایف یک زوج درمانگر این است که کاملا موقعیت بی طرف خود را حفظ کند. هیچ یک از زوجین نباید احساس کنند که مشاورشان در این پروسه طرف یکی از آن ها را می گیرد و دیگری را مقصر می داند.
در حقیقت زوج درمانگر قرار نیست نقش قاضی را برای شما ایفا کند. بلکه به شما کمک خواهد کرد زاویه ی دید خود نسبت به مشکلتان را عوض کنید و بتوانید با استفاده از تمرین های عملی راهکاری برای آن پیدا کنید.
در حقیقت یک مرکز مشاوره ازدواج که دارای زوج درمانگران و مشاوران حرفه ای و ماهر نباشد، نه تنها به وضعیت زوجین کمکی نخواهد کرد بلکه بسیار دیده شده که وضعیت را از این که هست نیز بدتر خواهد کرد.امیدواریم تا به این جای کار متوجه شده باشید که مهم ترین اصل در انتخاب یک مرکز مشاوره ازدواج چیست!!
مرکز مشاوره ازدواج
مرکز مشاوره ازدواج

مشاوره آنلاین یا مشاوره تلفنی داشته باشد 

البته این گزینه چیز دائم و ثابتی نیست اما می توان این گونه به حساب آورد که مراکز که برای مراجعین خود مشاوره آنلاین یا تلفنی در نظر می گیرند، احتمالا اعتبار و سابقه ی بیشتری دارند.شاید شما هم در گشت و گذارهایتان در فضای وب با وب سایت هایی برخورد کرده باشید که چندین مشاور یا درمانگر انلاین دارند که به سوالات کاربران جواب می دهند. هرچند که برای مشکلات جدی خانواده ، توصیه نمی کنیم که فقط به مشاوره آنلاین اکتفا کنید اما این مسئله نشان گر این است که مرکز مورد نظر چندین زوج درمانگر یا مشاور را در اختیار دارد که علاوه بر خدمات مطب، خدماتی هم برای کاربران مجازی ارائه می کند.
در حقیقت هرچه قدر که این وب سایت امکانات بیشتری داشته باشد ، احتمالا نشانگر بزرگی و اعتبار مجموعه است! البته لازم به ذکر است که در حال حاضر خیلی از پزشکان خود یک وب سایت کوچک دارند. اما وب سایت های بزرگ یا چندین مشاور و پزشک احتمالا می تواند انتخاب بهتری باشد.
برخی مراکز هم مشاوره تلفنی رایگان به افراد ارائه می کنند. گرچه ممکن است نتوانید در یک مکالمه ی چند دقیقه ای به راهکار مناسبی دست پیدا کنید اما این مکالمه نشان می دهد که مرکز مورد نظر مسائل مالی را در اولویت خود قرار نمی دهد. احتمالا همه ی ما می دانیم که مشکلات زناشویی تا چه حد می توانند زندگی فردی و شخصی ما را فلج کنند و آخرین چیزی که می خواهیم این است که وقتی با یک مرکز تماس می گیریم تا از مشاور یا زوج درمانگر آن جا کمک بخواهیم، با برخورد بد تلفنی آن ها مواجه شویم. بنابراین مشاوره تلفنی می تواند گامی مهم در انتخاب یک مرکز مشاوره ازدواج باشد.
مشاوره آنلاین
مشاوره آنلاین

مرکز مشاوره ازدواج باید مجوزهای مربوطه را داشته باشد

متاسفانه در بسیار از مواقع دیده ایم که مراکز مختلف بی آن که مجوزهای مربوطه را داشته باشند، اقدام به درمان می کنند.بهتر است بدانید که این گونه مجوزها کم هم نیستند و در حال حاضر انتخاب یک مرکز معتبر و مجوز دار می تواند کار سختی باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم که در گام اول راجع به مجوز دار بودن مرکز مورد نظرتان اطمینان حاصل نمایید!

کارگاه های زوج درمانی داشته باشد

این هم یکی از فعالیت های فوق برنامه ای است که خیلی از مراکز می توانند داشته باشند و نشانگر اعتبار خود مرکز و درمانگران و مشاوران آن جا می باشد.
کارگاه های زوج درمانی به شما این امکان را خواهد داد که با زوج های دیگری که مشکلی شبیه به مشکل شما دارند، آشنا شده و راهکارهای آن ها را برای حل معضل بررسی کنید!
شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به کارگاه های زوج درمانی و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد این مقاله را مطالعه کنید!
درصد رضایت دیگران را راجع به مرکز مشاوره انتخابی تان بررسی کنید
می توانید از پرسنل مرکز یا مشاور خود سوال کنید که چه تجاربی در رابطه با مشکل خاص شما داشته اند و چند درصد مراجعه کنندگان آن جا عموما با موفقیت مرکز را ترک کرده اند! این مسئله می تواند شما را راجع به احتمال موفقیت خودتان در طول جلسات درمانی مطمئن تر کند.
کارگاه های زوج درمانی
کارگاه های زوج درمانی
در انتها امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.
شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مراکز مشاوره ازدواج در شهر خود به صفحه ی تماس با ما مراجعه کرده و از همکاران ما راهنمایی بخواهید.
مترجم و محقق : ندا ناصری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *