کارگاه زوج درمانی |در ورکشاپ‌های زوج درمانی چه می‌گذرد؟!

کارگاه زوج درمانی
کارگاه زوج درمانی

کارگاه زوج درمانی

کارگاه زوج درمانی

از هر زوج درمانگر یا مشاوری که می خواهید سوال کنید ، قطعا جواب آن ها یکسان خواهد بود : به هیچ وجه بدون آموزش مهارت های زندگی مشترک ، وارد یک رابطه نشوید.
کارگاه زوج درمانی هم برای همین کار است.به شما کمک می کند تا رابطه ی خود را بهتر شروع کنید. مهارت هایی را یاد بگیرید که هرگز به ان ها فکر نمی کردید.
در کمال تاسف و بنا بر سنتی قدیمی ، خیلی از افراد هنوز که هنوز است تصور می کنند که بلوغ جنسی و رسیدن به یک سن خاص برای ازدواج کافیست ، اما واقعیت این جاست که زمان آن رسیده تا ما این تصورات قدیمی و پوسیده را کنار بگذاریم.
کارگاه های زوج درمانی به ما می آموزند که مسئله تنها مربوط به بلوغ جنسی یا عشق و علاقه نیست. مهم ترین نکته این است که شما مهارت ارتباط برقرار کردن را بلد باشید. در غیر این صورت به هیچ وجه نمی توان انتظار یک زندگی موفق و فوق العاده را داشت.

کارگاه زوج درمانی
کارگاه زوج درمانی

کارگاه زوج درمانی بهترین راه برای بهبود شرایط ازدواج یا یک رابطه ی طولانی مدت است.می توانید برای یافتن چنین کارگاه هایی به اینترنت رجوع کنید.البته مراکز مشاوره نیز به طور مداوم چنین ورکشاپ هایی را برگزار می کنند.تکنیک هایی که در این کارگاه ها به زوجین آموزش داده می شود، همگی بر اساس علوم و تئوری های مختلف زوج درمانی است .پس می توانید اطمینان حاصل نمایید که قرار است توصیه های علمی و درست دریافت کنید.
در ادامه به سه کارگاه بسیار محبوب و رایج در دنیا اشاره می کنیم که غالب ورکشاپ های زوج درمانی ، حول محور این سه موضوع می باشند.

کارگاه زوج درمانی : مرا در آغوشت نگه دار!!

کارگاه ” مرا در آغوشت نگه دار ” یکی از موفق ترین متدهای زوج درمانی در کل دنیا می باشد که به نام ” درمان هیجان مدار ( EFT) نیز شناخته می شود.

این تکنیک توسط یک محقق و پزشک معروف به نام دکتر سو جانسون طراحی شد.
هم چنین ایشان کتابی نیز برای زوج ها نوشته که به نام ” مرا در اغوشت نگه دار ” است.

روش زوج درمانی هیجان مدار برای درمان استرس و اضطراب های زوجین بسیار موثر و موفق است.
این مدل درمانی بر اساس تجربیات ارتباط انسانی و پیوندهای وی طراحی شده است.
زوجین با استفاده از روند درک احساسات و نیازهای احساسی خود ، می توانند الگوی مکالمات خود را تغییر دهند.

در حینی که زوجین به این تکنیک ها و مهارت ها مجهز می شوند ، می توانند الگوی پیوند منفی خود را تغییر دهند. در حقیقت شکل رابطه و اتصال آن ها از حالت منفی و ناخوشایند، به شکل مثبت و قوی درمی آید.

کارگاه زوج درمانی
کارگاه زوج درمانی

تمرکز این کارگاه زوج درمانی بر روی این است که به زوجین کمک کند تا با طرح گفتگو هایی میان خود ، میزان استرس را کاهش داده و صمیمیت و ارتباط خود را قوی تر و نزدیک تر کنند.
البته که انجام این تکنیک ها زیر نظر مشاور کارگاه انجام می شود .معمولا مشاوری که در این کارگاه حضور دارد و زوجین را راهنمایی می کند ، مدرک زوج درمانی در اختیار دارد و می تواند بهترین گزینه ی شما برای انتخاب باشد.
بیشتر مواقع در این کارگاه ها فعالیت های زیر انجام می شود :
سخنرانی های انگیزشی توسط مشاوران و پزشکان
پخش فیلم های ویدیویی مرتبط
تمرین های عملی با شریک زندگی تان

کارگاه زوج درمانی هنر و علم عشق ورزیدن

ورکشاپ هنر و علم عشق ورزیدن بر اساس تحقیقاتی است که توسط دکتر جان و دکتر جولی گاتمن انجام گرفته!!
” البته اگر در سیاتل زندگی می کنید ، خود دکتر جان و دکتر گاتمن می توانند همین تکنیک را به شما آموزش دهند  ”
در حال حاضر متد گاتمن در کل دنیا بسیار رواج پیدا کرده و خیلی از پزشکان و مشاوران آن را به کار می گیرند.
در طول این کارگاه زوجین بینش جدیدی نسبت به رابطه پیدا می کنند و مهارت هایی را یاد می گیرند که به صورت علمی اثبات شده برتی بهبود سطح صمیمیت و دوستی در رابطه مفید و موثر هستند.
این مهارت ها حتی شامل این می شود که به هنگام درگیری و تعارض، چگونه آن را مدیریت کنیم تا شکل سالمی داشته باشد.
علاوه بر این در طول این ورکشاپ زوجین بسته هایی شامل توصیه های کوتاه ، ابزارهای مختلف و … را همراه خود به خانه می برند تا همین روند را در منزل نیز ادامه دهند.

کارگاه زوج درمانی
کارگاه زوج درمانی

ورکشاپ زوج درمانی ” عشقی که می خواهید دریافت کنید”

ورکشاپ عشقی که می خواهید دریافت کنید بر اساس زوج درمانی ایماگو است.این تکنیک توسط دکتر هارویل هندریکس بنا شد و کتابی نیز به همین نام از وی منتشر شده که به تحلیل و بررسی این روش می پردازد.
با راهنمایی که یک زوج درمانگر ماهر ، می توانید تمرین ها را به طور کامل انجام داده و آن ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و به این ترتیب ، بهترین نتیجه ی ممکن را از آن به دست آورید.
شما یاد می گیرید که چگونه سابقه ی صمیمت شما در رابطه بر روی بروز مشکلات و آشوب ها در خانواده تان اثر گذاشته است .عموما در طول یک دعوا به جای این که بر روی خود موضوع تمرکز شود ، زوجین تمایل دارند که به مدام به گذشته رجوع کرده و خاطراتی را یادآوری کنند که مدت هاست از آن ها گذشته!!

در این کارگاه ها از این درگیری ها به عنوان بخشی طبیعی از عشق یاد می کتد و آن را به عنوان فرصتی در نظر می گیرد که در طول آن می توانید وضعیت عاطفی و رضایت خود را بیشتر کنید.
در حقیقت این کارگاه ها ، باعث می شود که از این وضعیت رنج آور خارج شوید.

کارگاه زوج درمانی
کارگاه زوج درمانی

تمام این روش ها بر اساس آمار و علم بسیار موثر و موفق شناسایی شده اند و راهی فوق العاده برای ترمیم رابطه و قدرت آن می باشد.
این کارگاه ها برای افرادی که ازدواج کرده اند یا این که در رابطه ای طولانی مدت می باشند ، بسیار مفید است اما شاید برای زوج های تازه نامزد کرده نیز مفید باشد.

مرکز مشاوره ما با حضور پزشکان و مشاوران مختلف ، تلاش دارد که همواره کارگاه های زوج درمانی خوبی برای شما عزیزان برگزار کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به زمان برگزاری کارگاه های زوج درمانی و یا اخذ نوبت از پزشکان و زوج درمانگران ما به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع مقاله 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *