سوال جواب ازدواج |قبل از ازدواج این سوالات را از هم بپرسید+فیلم

سوال جواب ازدواج
سوال جواب ازدواج

سوال جواب ازدواج

سوال جواب ازدواج

همه ی ما احتمالا از همان دوران نوجوانی رویاهای زیادی برای ازدواج خود بافته ایم و می خواهیم که در آن روز بزرگ همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش برود.اما چیزی که بیشتر ما حتی در دوران بلوغ و بزرگسالی خود هم در نظر نمی گیریم این است که تا چه حد برای ازدواج اماده ایم؟ آیا از خودمان سوال کرده ایم که قرار است با این رویداد بزرگ چه برخوردی داشته باشیم ؟ آیا راجع به سوال جواب ازدواج که توسط مشاور یا شریک زندگی مان از ما پرسیده می شود ، به خوبی فکر کرده ایم ؟
در ادامه این مطلب می خواهیم به سوالاتی که باید قبل از ازدواج از خودتان بپرسید اشاره ای داشته باشیم. به خاطر داشته باشید که این سوال جواب ازدواج بسیار مهم است و مشخص می کند که شما در کدام نقطه از آمادگی قرار گرفته اید!!

سوال جواب ازدواج
سوال جواب ازدواج

سوالات آشنایی قبل از ادواج

ازدواج کردن تصمیم خیلی بزرگی است.صرف نظر از هزار و یک کاری که باید برای مراسم عروسی انجام دهید ، باید راجع به جنبه های زندگی مشترک خود هم فکر کنید.احتمالا شما هم می خواهید که قبل از تصمیم به ازدواج ، تا جایی که می شود خود را به اطلاعات گوناگون مجهز کنید.به همین خاطر سوالات زیر را در ادامه فهرست کرده ایم که باید به ان ها جواب دهید.

اگر هر دو نفر ما بیکار شویم ، برای مخارج خود چه کار باید کنیم؟

این یک سوال فوق العاده است چرا که باعث می شود همسرتان نسبت به مخارج خود دقیق تر شود.این که فورا به بدترین شرایط ممکن فکر کنید، باعث می شود که همیشه مراقبت اوضاع مالی خود باشید و برای هر اتفاقی آمادگی داشته باشید.
گرچه تصور کردن یک زندگی بدون درآمد می تواند ترسناک باشد اما برنامه ریزی برای آن هم بد نیست!

اگر شغلی تمام وقت پیدا کردم ، تو می توانی تمام وقت از بچه ها مراقبت کنی؟

اگر در حال حاضر هم چنین شرایطی دارید، قوانین این سوال را برعکس کنید.خیلی خوب است که بدانید طرف مقابلتان راجع به این که مراقبت از بچه ها را به عهده داشته باشد ، چه احساسی خواهد داشت.
البته باید بدانید که این سوالی سخت و دشوار است و البته که پاسخ روشنی و درستی برای آن وجود ندارد اما به هر حال مهم است که بدانید طرف مقابلتان به چه فکر می کند.

سوالات آشنایی قبل از ادواج
سوالات آشنایی قبل از ادواج

آخرین بار که بیمارستان رفتی کی بوده و برای چه ؟

طرح این سوال می تواند دستتان را برای پرسیدن سوالاتی راجع به وضعیت سلامت شریکتان باز کند.
هم چنین می تواند به شما بفهماند که شخصی که قرار است با او ازدواج کنید تا چه حد به سلامت خود اهمیت می دهد.
البته سوال خود را به گونه ای طرح نکنید که تمام سابقه ی پزشکی فرد مقابلتان را درآورید. همین که بدانید اخیرا چه موقع به بیمارستان مراجعه کرده برایتان کافیست!وقتی که به اهداف کنونی ات رسیدی، می توانی آروزهای بیشتری برای خود دست و پا کنی؟

دوست داشتن کسی که پر انگیزه است ، می تواند فوق العاده باشد.برای داشتن یک زندگی موفق، هدف گذاری، رسیدن به رویاها و ساختن آرزوهای جدید، لازم و ضروری است.
گرچه هیچ کسی نمی تواند جزییات چنین شرایطی را بازگو کند اما بسیار مهم است که بدانید شریک آینده تان انسان هدف مندی است که از خلاقیت هم چیزی کم ندارد.

پرشورترین رابطه ی جنسی ای که می توانی به آن فکر کنی، چگونه است؟

این سوال می تواند تصورات جنسی همسرتان را ارتقاء بدهد.این سوال خیلی مفید است چرا که به شما اجازه می دهد صحبت های این چنینی را با همسر آینده تان داشته باشید و ببینید که هرکدام از شما چه توقعاتی از رابطه ی جنسی دارد.
اگر نمی توانید به راحتی راجع به این قبیل مسائل با همسر خود صحبت کنید ، پس احتمالا در آینده قرار است به مشکلات زیادی در رابطه جنسی خود برخورد کنید.
قبل از ازدواج خیلی خوب است که بدانید شریک آینده تان  برای صحبت راجع به این مسائل راحت است یا خیر!

سوالات آشنایی قبل از ادواج
سوالات آشنایی قبل از ادواج

مهم ترین نیاز روحی تو چیست ؟

این که شریک زندگی تان، یک نیاز عمیق روحی داشته باشد ، بسیار ارزشمند است.منظورمان این نیست که شریک زندگی تان حتما به مسجد برود.نیازهای ساده ای مثل بازی کردن هم می تواند به عنوان نیازهای روحی در نظر گرفته شود.
البته همیشه هم ساده نیست که بدانید طرف مقابلتان دقیقا چه نیاز روحی ای دارد.به همین خاطر بهتر است قبل از ازدواج راجع به این مسائل با هم صحبت کنید.

 

به نظر تو کدام یک از دوستان من محترم ترین آن هاست و چرا؟

دوستان بخشی مهم از زندگی ما هستند.این سوال باعث می شود که دیدگاه شریک زندگی مان راجع به دوستان خود را بدانیم.گرچه ممکن است همیشه هم از دوستان و رفقای همسرمان خوشمان نیاید اما این که حداقل آن ها را محترم بدانیم هم کفایت می کند.
اگر همسرتان نمی تواند تمام دوستان شما را به یاد آورد ، ناراحت و عصبانی نشوید.با این سوال فقط قرار است که ببینید همسرتان کدام یک از دوستان شما را بهتر به خاطر آورده و محترم تر می داند!!
تمام این ها بخشی از سوالاتی بود که باید قبل از ازدواج از یکدیگر بپرسید.این سوال و جواب ها باعث می شود که شناخت دقیق تری نسبت به همدیگر پیدا کرده و راحت تر با همدیگر کنار بیایید.

سوالات مشاوره ازدواج

در صورتی که تصمیم گرفتید که بعد از ازدواج به مشاور ازدواج مراجعه کنید هم ممکن است سوالاتی از شما پرسیده شود.
در حقیقت این سوال ها باعث می شود که در ادامه شناخت شما از علت مشکلات عمیق تر شود.

سوالات مشاوره ازدواج
سوالات مشاوره ازدواج

در صورتی که می خواهید سوالات مشاوره ازدواج را بدانید ، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

مرکز مشاوره ازدواج ما با حضور بهترین پزشکان و درمانگران افتخار دارد که در تمامی این پروسه شما را همراهی کند.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و هم چنین اخذ نوبت از زوج درمانگران ما به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

امیدواریم که با خواندن این مطلب قدم کوچکی در راستای بهبود زندگی زوجین برداشته باشیم.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع علمی مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *