زوج درمانگر در رشت | 2+1 نکته برای انتخاب زوج درمانگر!

زوج درمانگر در رشت
زوج درمانگر در رشت

زوج درمانگر در رشت

زوج درمانگر در رشت را از کجا پیدا کنیم؟!

در این مقاله تصمیم داریم راجع به راه های پیدا کردن یک زوج درمانگر خوب در رشت صحبت کنیم. البته این دستورالعمل ها را می توان برای پیدا کردن زوج درمانگر در هر شهری به کار گرفت اما به خاطر این که بارها و بارها پیش آمده که افرادی از شهرستان به سراغ ما می آیند و سوال می کنند که آیا زوج درمانگر خوب در شهر خودشان سراغ داریم، تصمیممان بر این شد که زوج درمانگران خوب در شهرهای مختلف را معرفی کنیم و این بار از شهر زیبای رشت آغاز می کنیم!
3 راهکار فوق العاده که به شما اطمینان می دهد زوج درمانگر خوبی را انتخاب کرده اید ، در ادامه فهرست شده اند. با ما همراه باشید.
وقتی که صحبت از زوج درمانی باشد، هرچه زودتر این کار را انجام دهید، بهتر خواهد بود. در حقیقت به قول این ضرب المثل معروف :: ” پیشگیری بهتر از درمان است”
بهترین زمان برای مراجعه به یک تراپیست زمانی است که الگوهای رابطه تازه هستند و هنوز تثبیت نشده اند.
به گفته ی درمانگران ، زوج هایی که هر چند وقت یک بار جلسات مشاوره دارند، ازدواج موفق تری خواهند داشت.
زوج درمانگر در رشت
زوج درمانگر در رشت
به عنوان مثال، بسیار مفید است که قبل از ازدواج هم یک تراپیست را ملاقات کنید چرا که راحت ترین زمان برای ایجاد تغییرات مثبت در وضعیت رابطه است.
هرگونه تغییری در زندگی می تواند منجر به بروز تعارضاتی شود.این تغییر ممکن است شامل بچه دار شدن و بروز یک بیماری در یکی از اعضای خانواده باشد.
با این وجود ، بیشتر زوجین تا وقتی که فشار به نهایت نرسد یا یکی از آن ها تصمیم به خروج از رابطه را نداشته باشد، به فکر مشاوره نمی افتند.معمولا این مسئله باعث می شود که ایجاد تغییرات مثبت سخت تر شود.(البته غیر ممکن نخواهد بود)
وضعیت شما هرچیزی که باشد ، پیدا کردن یک زوج درمانگر یا تراپیست حرفه ای کلید حل مشکل است. در ادامه به سه نکته ای که باید به هنگام انتخاب یک زوج درمانگر اهمیت دهید ، اشاره کرده ایم!

از پزشک خود سوال کنید 

به عنوان مثال می توانید از دکتر عمومی تان ، مشاور یا هر فرد متخصص دیگری سوال کنید که آیا زوج درمانگری را می شناسد یا خیر! برای شهرستانی های عزیز توصیه می کنیم که از مرکز ما درباره ی بهترین زوج درمانگران شهرشان سوال کنند.
انتخاب دیگری که می توانید داشته باشید ، جستجوی آنلاین است.می توانید از وب سایت ما برای پیدا کردن یک زوج درمانگر حرفه ای در شهر خود استفاده کنید.
زوج درمانگر در رشت
زوج درمانگر در رشت

با زوج درمانگر احتمالی خود صحبت کنید

تقریبا همه ی روانشناسان و مشاوران به شما خواهند گفت که سابقه ی کار با زوجین را دارند اما این مسئله بدین معنی نمی باشد که برای انجام این کار مناسب هستند.به همین خاطر است که باید از آن ها سوال کنید که حوزه ی تخصصی آن ها چیست و بیشتر روی چه کیس هایی کار می کنند.
اما باید انتظار شنیدن چه چیزهایی را داشته باشید ؟شما می خواهید که بهترین پزشک یا مشاور را در زمینه زوج درمانی پیدا کنید.این مشاور باید حتما مدرک زوج درمانی یا مشاوره خانواده داشته باشد.
دوباره باید ذکر کنیم که هدف پیدا کردن شخصی است که در زمینه ی رابطه تحصیل کرده باشد ، مدرک مرتبط داشته باشد و سال ها سابقه ی این کار را داشته باشد .
نکته ی خیلی مهم : پزشکانی که مدارک خود را از بهترین دانشگاه های ایران و خارج از کشور گرفته اند، قطعا ممکن است انتخاب بسیار بهتری باشند اما باز هم باید بگوییم که صرف داشتن مدرک مهم نیست و مهم تر از آن داشتن تجربه و مهارت در زمینه ی کار با زوجین است.
به شما پیشنهاد می کنیم که این سوالات را بپرسید :
درمانگرتان هر چند وقت یک بار با مشکلی شبیه به مشکل شما در زوجین برخورد می کند؟
چند درصد کار آن ها با زوجین است؟ در حقیقت چند درصد مراجعه کنندگانشان زوجین هستند؟ (تقریبا باید 30 درصد مراجعین زوج باشند)
آیا بیمه ی شما را قبول می کنند؟(اگر نمی پذیرند، شما باید راجع به هزینه هر جلسه مشاوره از درمانگر خود سوال کنید و برای آن پولی را کنار بگذارید)
زوج درمانگر در رشت
زوج درمانگر در رشت

از جستجو خسته نشوید 

قبل از این که بخواهید یک درمانگر را انتخاب کنید، می توانید با چند مشاور صحبت کرده و در نهایت کسی را انتخاب کنید که بیش از دیگران با او احساس راحتی می کنید!
اما از کجا بفهمیم که مشاوری که انتخاب کرده ایم برای ما مناسب ترین است ؟ بهتر است به غریزه ی خود راجع به تراپیستتان اعتماد کنید.
بسیار مهم است که هر دو طرف احساس درک و ارزش کنند.نکته ی دیگری که اهمیت بسیار زیادی دارد ، این است که هر دو طرف به تراپیست خود اعتماد داشته باشند.
اگر هر کدام از شما احساس ناراحتی داشته باشد و یا این که فکر کند که درمانگر طرف یک نفر از شما را می گیرد و دیگری را تشویق می کند که زندگی مشترک را ترک کند ، یا این که بیشتر مواقع ترجیحش بر این است که طرف مقابل را تنهایی ملاقات کند ، بهتر است شاخک هایتان تیز شود و به فکر انتخاب یک زوج درمانگر دیگر باشید.
به خاطر داشته باشید که تراپی یک روند ادامه دار است و ممکن است گاهی مواقع یکی از شما یا هر دو نفرتان نسبت به جلسات درمان احساس نارضایتی داشته باشید.باز هم می گوییم که راجع به نگرانی های خود با مشاورتان صحبت کنید تا بتوان راه حلی پیدا کرد.

زوج درمانگر خوب در رشت

حالا که راجع به شیوه های یافتن یک زوج درمانگر خوب صحبت کردیم ، زمان آن رسیده که شما را با یکی از بهترین زوج درمانگران رشت آشنا کنیم!
شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره به صفحه ی تماس با ما مراجعه کرده و از همکاران مان راجع به بهترین زوج درمانگران شهر خود سوال کنید!
زوج درمانگر در رشت
زوج درمانگر در رشت

زوج درمانی در رشت

زوج درمانی تکنیک ها و اصول مشخصی دارد با این تفاوت که برای هر زوجی باید این تکنیک ها و رویکردها اندکی تغییر کنند.
برای عزیزان ساکن رشت نیز برنامه های فوق العاده ای داریم که به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد.
موفق و پیروز باشید.
مترجم و محقق : ندا ناصری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *