پروتکل مشاوره پیش از ازدواج |کلید اصلی ازدواجی موفق چیست؟!

پروتکل مشاوره پیش از ازدواج
پروتکل مشاوره پیش از ازدواج

پروتکل مشاوره پیش از ازدواج

پروتکل مشاوره پیش از ازدواج
بیشتر زوج های امروزی وقتی که تصمیم به ازدواج می گیرند احتمالا به تنها چیزی که فکر نمی کنند، مشاوره پیش از ازدواج است.اما هرچه به روز ازدواج نزدیک تر می شوید، دلهره ها و نگرانی ها شما راجع به زندگی تان با فردی که قرار است به زودی همسرتان شود، افزایش پیدا می کند.
اما تصور کنید که یک نفر سوم هم در میان شما باشد که راجع به مسائل مهم زندگی با شما صحبت کرده و راهنمایی تان کند: مثل بزرگ کردن بچه ها و اصلا بچه دار شدن، این که چجوری با گسترش خانواده و بزرگ تر شدن آن کنار بیایید ، استراتژی های مقابله با مشکلات و چیزهای خیلی زیا دیگر!
شاید به این ترتیب با خودتان فکر کنید که قبل از روز ازدواج خود بهتر است سری به یک مشاور ازدواج بزنید تا شما را در این باره راهنمایی کند.البته که این واکنشی طبیعی است! هر زوج عاقلی باید چنین کاری را انجام دهند!
پروتکل مشاوره پیش از ازدواج
پروتکل مشاوره پیش از ازدواج
اولین و مهم ترین دلیلی که افراد به سراغ مشاور ازدواج می روند این است که راجع به ازدواج خود دچار تردید شده اند. اما نگران نباشید. این مسئله کاملاً طبیعی است!
گرچه شاید مشاوره ازدواج نتواند یک ازدواج موفق و عالی را تضمین کند اما می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا مشکلات اصلی ای که زوجین با آن ها درگیر هستند را شناسایی کرده و یاد بگیرید که چگونه باید با آن ها مقابله کرد.
خیلی ها فکر می کنند که مشاوره فقط به درد کسانی می خورد که همین الان هم دچار مشکل شده اند و زندگی شان خراب شده!!
اما تنها فایده ی مشاوره در چنین مواقعی نیست.مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج به شما و همسرتان کمک خواهد کرد تا یاد بگیرید چگونه مشکلات خود را شناسایی کرده و راهکارهای مقابله با آن ها را به کار بگیرید.
مشاوره قبل از ازدواج به شدت برای زوج هایی که در دوران نامزدی خود هستند توصیه می شود.مشاوره پیش از ازدواج نوعی خانواده درمانی است که برای این طراحی شده تا به ارتباط بهتر زوجین کمک کند.
این شکل رایج از مشاوره زوجین ، استراتژی های مختلفی را برای زن و شوهر آینده خواهد چید تا بتوانند بر مشکلات غلبه کنند.مثل : اطمینان حاصل کردن بر این که شما و همسرتان به هنگام موارد بحرانی در یک نقطه قرار گرفته اید ( مثل مشکلات مالی!!)
هدف و پروتکل مشاوره پیش از ازدواج به خاطر این است که از بروز رفتارهای منفی که عموما منجر به شکست زندگی مشترک می شوند، پیشگیری کند.
موضوعاتی که ممکن است در طول جلسه ی مشاروه قبل از ازدواج راجع به آن ها صحبت شود، شامل موارد زیر خواهد بود :
• مسائل مالی فردی و مشترک
• نحوه ی فرزندپروی
• مهارت های ارتباطی
• استراتژی های حل مشکل و تعارض
• شیوه های تصمیم گیری
• نقش جنسیت در ازدواج
• خانواده درمانی
البته لازم به ذکر است که پروتکل مشاوره پیش از ازدواج را به نحوی می چینند که به تمام نیازهای زوجین پاسخ مناسبی داده شود.
پروتکل مشاوره پیش از ازدواج
پروتکل مشاوره پیش از ازدواج

کلید ازدواج موفق 

هیچ زوجی که ازدواج می کنند دلشان نمی خواهد کارشان به طلاق کشیده شود. در حقیقت تحقیقات مختلف نشان داده است که حدود 93 درصد آمریکایی های فکر می کنند که یک ازدواج موفق ، از مهم ترین اهداف زندگی است!
البته همه ی ما افرادی را در اطراف خود می شناسیم که طلاق گرفته اند .به هر حال گرچه خیلی از زوجین زندگی مشترک خود را به شکلی رویایی آغاز می کنند، اما برخی مواقع زندگی چالش هایی را در برابر ما قرار می دهد که به راحتی نمی توان آن ها را رفع کرد.به عنوان مثال :
شاید همسرتان ناچار است به خاطر شغلش جا به جا شود، یا این که به خاطر وقوع برخی مسائل احساس می کنید دیگر نمی توان به شکل سابق به همسرتان اعتماد داشته باشید.
تعداد مشکلات و چالش هایی که زوجین ممکن است با آن ها رو به رو شوند، بی شمار است.اما خبر خوش این جاست که مشاوره قبل از ازدواج یا خانواده درمانی می تواند به شکل بی نظیری شما را برای این مشکلات آماده کرده و وضعیت زندگیتان را بهبود دهد!
تحقیقات نشان داده که وقتی زوجین به مشاوره خصوصی علاقه نشان می دهند ، شانس داشتن ازدواج موفق در آن ها تا 30 درصد افزایش پیدا می کند.
برخی مواقع مشاوره قبل از ازدواج هم به شما کمک می کند تا برای خود ازدواج آماده باشید.
پروتکل مشاوره پیش از ازدواج
پروتکل مشاوره پیش از ازدواج
داشتن یک رابطه ی سالم یکی از چیزهایی است که به شما و همسرتان اطمینان خواهد داد که قرار است زندگی مشترک با دوامی داشته باشید و علاوه بر این ، رابطه ی سالم شما را در برابر بیماری های روحی و روانی هم محافظت می کند.
همان جور که در بالا اشاره شد ، مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوج ها راجع به مشکلاتی که ممکن است پیش آید راهنمایی و مشاوره ارائه کند.
نکته ی خیلی مهم : مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا ضعف های احتمالی رابطه را که ممکن است به منجر با شکست ازدواج منجر شوند، پیدا کنند. 

رویکردهای مشاوره پیش از ازدواج

بسته به این که چه مذهب یا گرایش فکری دارید ، دلیل آمدن به جلسه قبل از ازدواج چیست و شخصیت شما و همسرتان ، ممکن است رویکردها و شیوه های مختلفی برای مشاوره قبل از ازدواج وجود داشته باشد.به عنوان مثال برای مشاوره قبل از ازدواج مبتنی بر عقاید مذهبی :
خیلی از مذاهب و سنت ها زوجین را به داشتن مشاوره قبل از ازدواج تشویق می کنند.این گونه مشاوره هایی که بر اساس مذهب هستند ، ممکن است استایل ها و رویکردهای مختلف و ترکیبی داشته باشند!
رویکردهای مشاوره پیش از ازدواج
رویکردهای مشاوره پیش از ازدواج
انتخاب یک رویکرد درست و مناسب می تواند شانس اثرگذاری و هم چنین منافع مشاوره قبل از ازدواج را در تا حد خیلی زیادی بالا ببرد.
شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رویکردهای مشاوره قبل از ازدواج ، این مقاله را مطالعه کنید.

مراحل مشاوره پیش از ازدواج 

تمام این مراحل بستگی به مشکل خاص شما و هم چنین انگیزه هایتان بستگی دارد.
شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از مشاوران و پزشکان ما برای طی کردن مراحل مشاوره پیش از ازدواج، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.
مترجم و محقق : ندا ناصری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *