مراکز زوج درمانی |یک کلینیک مشکلات زناشویی برای شما چه میکند؟!

مراکز زوج درمانی
مراکز زوج درمانی

مراکز زوج درمانی

مراکز زوج درمانی

همه ی زوج ها در برهه هایی از زندگی خود به مشکلاتی برخورد می کنند. تجربه نشان داده که هر زوجی که ادعا می کنند تا به حال به هیچ گونه مشکلی برخورد نکرده اند، احتمالاً یا خود را گول می زنند یا دیگران را!!
اما همه زوج ها نیاز به زوج درمانی ندارند. این یک واقعیت است!
اگر برایتان این سوال مطرح شده که چه موقع نیاز به مراجعه به مراکز زوج درمانی دارید ، توصیه می کنیم مطلب زیر را از دست ندهید.
اصولاً مشکلات مربوط به زناشویی ممکن است متنوع باشد.هر زوجی معضلات و درگیری های مخصوص به خود را دارند. برخی نمی دانند که شیوه ی درست ارتباط با همسر چگونه است.برخی دیگر شیوه رفتار عاطفی با همسر را نمی دانند، در این میان ممکن است برخی دیگر هم به خاطر مشکلات فردی هر یک از زوجین ، دچار مشکل و تعارض شوند.

مراکز زوج درمانی
مراکز زوج درمانی

فرقی نمی کند که مشکل شما چه باشد ، در هر صورت پاسخ چنین مشکلاتی مراجعه به مراکز زوج درمانی است.
در این گونه مراکز ، یک زوج درمانگر یا مشاور خانواده حضور دارد که با تجربه و مهارت خود در تشخیص علت مشکلات و تعارضات آماده است تا به شما کمک کند.
در این میان ، مهم ترین اصل این است که زوجین بخواهند تعامل و همکاری از خود نشان دهند، در غیر این صورت کار زوج درمانگر خیلی سخت و چه بسا غیر ممکن شود.

کلینیک مشکلات زناشویی

اگر فکر می کنید که مشکلات زناشویی شما به دیگران یا هیچ شخص ثالث دیگری ارتباطی ندارد، کاملا درست فکر می کنید. هر آن چه در بستر خانه و خانواده اتفاق می افتد بهتر است در خانواده هم باقی بماند. اما وقتی صحبت از یک شخص ثالث متخصص می شود که به جای دخالت های بی جا و نظرات گمراه کننده، می تواند واقعا به شما کمک کند، ماجرا فرق می کند.
یک مشاور ازدواج یا به عبارت بهتر یک زوج درمانگر می تواند با حفظ حریم خصوصی شما، کمک زیادی در راستای بهبود شرایط زندگی به شما بکند. اما اگر اطلاعات زیادی در مورد جلسات مشاوره خانواده یا زوج درمانی ندارید، شاید برایتان سوال شود که :

کلینیک مشکلات زناشویی
کلینیک مشکلات زناشویی

در جلسات زوج درمانی چه اتفاقی می افتد؟

زوج ها معمولا در فازهای متفاوتی از رابطه یا در دوره‌های متفاوتی از زندگی مشترکشان به مرکز زوج درمانی مراجعه می‌کنند. بعضی از زوج‌ها ممکن است تنها مدت کوتاهی را باهم بوده باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بعد از گذشت بیست سال یا بیشتر از زندگی مشترکشان پیش مشاور بروند. یادتان باشد که مرحله‌ای که رابطه در آن قرار دارد بر روند مشاوره و ناایج حاصل تاثیر می‌گذارد. در جلسات زوج‌درمانی مشاور تعیین می‌کند که بهتر است روی چه بخش‌هایی از مشکلات یا عدم ارتباط تمرکز کرد. صبور بودن در طول جلسات مشاوره و داشتن انتظارات واعی از نتایج ان می‌تواند باعث شود تجربه‌ی بهتری از آن داشته باشید و از روند جلسات خسته نشوید.
وقتی تصمیم گرفتید به مرکز زوج ‌درمانی مراجعه کنید بهتر است آماده‌ی پاسخ دادن به بعضی از سوالات بسیار شخصی باشید. ممکن است کمی از جواب دادن به سوالت شخصی ناراحت باشید، اما بدانید که این کار برای آن است که مشاور دفعه ‌ی اول است که شما را می ‌بیند و شناخت درستی از شما ندارد. علاوه بر آن رو‌‌به‌رو شدن با مسائل شخصی ممکن است اصلا خوش آیند نباشد، حال چه برسد به این که بخواهید با مسائلی که با شخص دیگری دارید رو‌ به‌ رو شوید.در جلسات مشاوره زوجین ممکن است چیزهایی از طرف مقابلتان بفهمید که تا ‌به‌ حال از آن ها خبر نداشتید، یا ممکن است حرفی از دهانتان بپرد که تا آن موقع اصلا نمی‌دانستید که به ان فکر می کرده ‌اید.
مشاور معمولا از زوج مراجعه کننده می خواهد که قصه ی کلی زندگیشان را با او در میان بگذارند و پیش زمینه ی کلی از تجارب زندگیشان را به او ارائه کنند. جلسات ابتدایی زوج‌ درمانی بر روی این موضوع تمرکز دارد که شما به عنوان یک فرد تنها و همچنین به عنوان فردی که در یک رابطه است، چه کسی هستید. به این جلسات ابتدایی ، مرحله‌ی ارزیابی در روند زوج ‌درمانی گفته می شود. مشاور یا زوج‌ درمانگر ممکن است از شما بخواهد تا در جلساتی جداگانه به ملاقات او بروید تا بتواند تنهایی با شما صحبت کند. البته چنین درخواستی به نظر و صلاحدید خود مشاور بستگی دارد.

جلسات زوج درمانی
جلسات زوج درمانی

در روند جلسات زوج‌درمانی، مشاور معمولا یادداشت هایی بر می ‌دارد. این کار فقط برای این است که مشاور جزئیات مورد بحث در هر جلسه را به یاد داشته باشد تا در جلسات بتواند به صورت دقیق ارزیابی های خود را انجام داده و روند صحیح درمانی را تعیین کند. در این جلسات همچنین ممکن است مشاور رفتار های شما را مورد مشاهده قرار دهد تا ببیند چگونه با هم ارتباط برقرار می کنید. چنین مشاهداتی می تواند اطلاعات سودمندی در مورد روند برقراری ارتباط بین زوجین به مشاور بدهند.
مشاوران و زوج‌ درمانگران مختلف می توانند هریک از روش متفاوتی برای رویارویی با یک شرایط مشابه داشته باشند. علاوه بر آن شرایط خاص بین شما و همسرتان هم نقش بسیار مهمی در روند پیش روی جلسات زوج درمانی خواهد داشت. این را بدانید که نمی توانید هیچ کتابچه‌ی راهنمایی برای آنچه که در جلسات زوج‌ درمانی اتفاق می افتد در دست داشته باشید ، اما آماده شدن برای سناریو‌های مختلف می تواند تجارب شما را در این زمینه بیشتر کند.

زوج درمانی در تهران

خوشبختانه مراکز زوج ‌درمانی زیادی در تهران وجود دارند. اما اگر تصمیم به رفتن پیش یک مشاور ازدواج را دارید، دقت کنید که یک زوج‌درمانگر با یک مشاور روانشناس عادی متفاوت است و تخصص های جداگانه ای دارد. پس حتما در مورد تخصص مشاوری که به او مراجعه می کنید پرس و جو کنید.

زوج درمانی در تهران
زوج درمانی در تهران

اگر به دنبال یک مرکز تخصصی و حرفه ای در زمینه ی انواع مشاوره ازدواج، خانواده، زوجین و زوج‌درمانی می گردید، مرکز ما می تواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت کافی است به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *