زوج درمانگر در کرج | قبل از زوج درمانی این نکات را در نظر بگیرید!!

زوج درمانگر در کرج
زوج درمانگر در کرج

زوج درمانگر در کرج

زوج درمانگر در کرج

دقت کرده اید اکثر مطالب و مقالاتی که در سطح اینترنت وجود دارند به گونه ای هستند که انگار فقط برای تهران و ساکنان تهران نوشته شده اند؟ این نکته تاسف بار است، چون کسانی که در استان های دیگر زندگی می کنند نیز باید سهمی مساوی در این امر داشته باشند.
از همین رو امروز قصد داریم تا در مورد زوج درمانی در کرج صحبت کنیم. نزدیک ترین استان به تهران. از آنجایی که کرج فاصله ی چندانی با تهران ندارد، معمولا اختلاف سطح رفاهی بین این دو زیاد نیست. یعنی همانقدر که مراکز درمانی و مشاوره ای با کیفیت ممکن است در تهران وجود داشته باشد، در کر ج هم هست. .لی با این حال هم خیلی وقت ها کرجبی ها ترجیح می دهند برای امور مختلف مثل خرید یا انتخا ب پزشک به تهران مراجعه کنند!

زوج درمانگر در کرج
زوج درمانگر در کرج

حتما خودتان می دانید یا حتی تجربه کرده اید که خیلی از زوج ها مشکلات متعددی در رابطه ی زناشوی خود دارند. هیچ دو انسانی کاملا شبیه هم نیستند و همین تفاوت ها باعث بروز تنش هایی در هر رابطه ای از هر جنسی می شود. به خصوص در مورد ازدواج که دو نفر قرار است زیر یک سقف، تا آخر عمر با هم زندگی کنند.
حال برخی ها هستند که خودشان با کوچک و بزرگ این تنش ها کنار می آیند و با تعاملی مناسب و صحیح خودشان مشکلاتشان را حل می کنند، اما بعضی از زوج های دیگر هستند که به تنهایی از پس مشکلات زندگی خود بر نمی آیند. یادتان باشد که دلیل مراجعه کردن به یک مرکز زوج درمانی حتما وجود یک مشکل بزرگ نیست، بلکه برخی از مشکلات کوچک هم که احساس می کنید رابطه شما را تا حدی به خطر می اندازند، می توانند دلیل کافی برای مشاوره ازدواج یا زوج درمانی باشند.
ولی حتما به این نکته توجه کنید که مشکلات رابطه زناشویی مثل بیماری هستند. هرچه زودتر برای درمانشان اقدام کنید، احتمال بازیافتن سلامت رابطه بیشتر می شود. اگر وقتی خیلی چیز ها در رابطه شما از بین رفته اند ویاعملا دیگر رابطه ای برجای نمانده، اقدام به زوج درمانی کنید، شانستان برای نجات رابطه کمتر می شود.

چنانچه در کرج ساکن هستید و به دنبال یک زوج درمانگر خوب می گردید، به شما توصیه می کنیم به جای انتخاب یک مشاور در تهران، به یکی از شعبات مرکز زوج درمانی ما در کرج مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مرکز معتبر و اخذ نوبت، به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

زوج درمانگر در کرج
زوج درمانگر در کرج

در ادامه ی مقاله شما را بیشتر با روند زوج درمانی آشنا خواهیم. در این مقاله سعی می کنیم تا سوالات کلیدی که بهتر است پیش از مراجعه به زوج درمانگر از خودتان باید بپرسید را به شما معرفی کنیم. آشنایی با این سوال ها و قطعیت در مورد پاسخشان، می تواند راهنمایی خوبی برای شما باشد. با ما همراه باشید.

سوالات زوج درمانی

چرا به سوالات زوج درمانی احتیاج خواهید داشت؟
به جملاتی مثل این دقت کنید:
“ما به مشاوره نیاز نداریم. ما فقط باید با هم دیگر دعوا نکنیم”
“ما به زوج درمانی رفته ایم اما نتیجه ای نگرفته ایم”
“آن مشاور طرف تو را می گیرد، چون او هم مثل تو زن است”
راضی کرن همسرتان برای آمدن پیش یک مشاوره و انجام زوج درمانی معمولا سخت ترین بخش مشاوره است. در حقیقت تحقیقات زیادی وجود دارند که صحت این واقعیت را تایید می کنند.
یکی از راه هایی که به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از جلسات زوج درمانی ببرید، این است که از قبل آماده باشید. جمع کردن تعدادی از سوالات کلیدی به شما کمک می کند تا مکالماتتان را در یک مسیر مشخص نگه دارید. آدمها وقتی به دفتر زوج درمانگر می رسند معمولا مخشان یخ می زند. آدم وقتی در چنین حالتی است و دست و پایش را گم کرده می تواند یادش برود که در مورد چه چیزی می خواسته صحبت کند.
پس آشنایی با سوالات کلیدی زیر می تواند شما را از این سردرگمی نجات دهد.

زوج درمانگر در کرج
زوج درمانگر در کرج

1. مشکل اصلی چیست؟

از همسرتان بپرسید که به نظرش مشکل اصلی بین شما دوتا چیست؟ نظر خودتان را هم بررسی کنید. برای حل مشکل اول باید آن را به درستی بشناسید.

2. کدام مشکلات از همه مهم تر هستند؟

از همسرتان بپرسید که به نظرش مهمترین مشکلات بین شما کدامها هستند؟ اگر طرفین اصلی ترین معضلاتشان با همدیگر را بدانند راحت تر می توانند آنها را حل کنند.

3. آیا طلاق می خواهید؟

اگر هر دو زجین با قطعیت در مورد طلاق مطمئن نباشند، آن رابطه هنوز ارزش جنگیدن را دارد.

زوج درمانگر در کرج
زوج درمانگر در کرج

4. آیا فاز بدی را تجربه می کنید؟

هر رابطه و زندگی ای فاز های مختلفی دارد. هیچ زوجی نمی توانند هیشه در فاز رمانتیک و عاشقانه زندگی کنند. مشخص کنید که آیا مشکلاتتان به خاطر فاز فعلی رابطه تان است یا، مدت زیادی است که در فاز بد گیر کرده اید.

5. واقعا چه حسی به رابطه تان دارید؟

شاید شما فکر کنید که هنوز هم برای نجات رابطه تان دیر نیست، اما همسرتان اینطور فکر نکند. خیلی مهم است که بدانید خودتان و طرف مقابلتان چه حسی نسبت به رابطه دارید.

6. بیشترین چیزی که در مورد من تو را اذیت می کند چیست؟

در ازدواج همیشه چیزهایی در مورد همسرتان وجود دارد که روی اعصبتان باشد. این چیزها معمولا موجب طلاق نمی شوند، اما مشکلاتی مانند بی اعتمادی و بی احترامی می توانند ارتباط شما را نابود کنند.

7. چجور عشقی را درون خود حس می کنید؟

هم وارد شدن به عشق های رمانتیک اولیه ساده است، و هم خارج شدن از آنها. اما عشقی که در یک زندگی مشترک وجود دارد عمیق تر است و دوام بیشتی می آورد. مشکل زمانی شروع می شود که شما یا همسرتان دیگر اهمییتی به هم ندهید.
در ادمه تیتر وارد سرفضل سوالات را به شما معرفی می کنیم.

زوج درمانگر در کرج
زوج درمانگر در کرج

8. آیا به من اعتماد داری؟
9. چگونه می توانم دوباره اعتمادت را جلب کنم؟
10. آیا از میزان صمیمت ابطه تان راضی هستید؟
11. آیا دارید شخص جدیدی را می بینید؟
12. آیا تا به حال به خیانت فکر کرده اید؟
13. انتظاراتتان از زوج درمانی چیست؟
14. چرا می خواهید مشکلات رابطه زناشوییتان را حل کنید؟
15. آیا سابقه ی هیچ دعوایی وجود دارد که حل نشده باقی مانده باشد؟
16. آیا احساس می کنی می توانی با من ارتباط برقرار کنی؟
17. آینده را چطور می بینی؟
18. آیا ما همه راه را امتحان کرده ایم؟
19. آیا تمایلی داری که تغییر کنی تا رابطه مان بهتر شود؟
مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *