هزینه مشاوره قبل از ازدواج |راهی فوق العاده برای ازدواج موفق!

هزینه مشاوره قبل از ازدواج
هزینه مشاوره قبل از ازدواج

هزینه مشاوره قبل از ازدواج

هزینه مشاوره قبل از ازدواج

فرض کنید که می خواهید در یک کلاس نقاشی ثبت نام کنید! قبل از این که این کار را انجام دهید قطعا اطلاعاتی راجع به آموزشگاه ، استاد نقاشی و تمام چیزهایی که باید برای کلاس همراه خود داشته باشید ، به دست می آورید!
در حقیقت بدون کسب این اطلاعات رفتن به کلاس نقاشی شبیه به یک ریسک می ماند. شاید شما تصمیم داشته باشید که فقط روی نقاشی چهره یا منظره تمرکز کنید. باید دقیقا بدانید که قرار است چه چیزهایی از این کلاس نقاشی به دست آورید.
ازدواج نیز درست مثل یک کلاس نقاشی می ماند که قرار است چیزهای زیادی از آن یاد بگیرید اما بدون کسب اطلاعات راجع به ازدواج ، نمی توان وارد آن شد.در حقیقت جلسات متعددی برای مشاوره قبل از ازدواج برگزار می شود که شرکت در برخی از آن ها برای زوجین ضروری و برخی دیگر اختیاری است.

هزینه مشاوره قبل از ازدواج
هزینه مشاوره قبل از ازدواج

اما خیلی از زوج ها تصور می کنند که قرار است هزینه های زیادی برای این جلسات و مشاوره ها پرداخت کنند. نکته این جاست که بدون این جلسات ، ممکن است با چالش ها و پیچیدگی های زیادی رو به رو شوید که قدرت حل و فصل آن ها را نداشته باشید.

مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

مشاوره قبل از ازدواج نوعی درمان است که به زوجین کمک می کند تا برای زندگی مشترک و زناشویی آماده تر باشند.
این کار به این صورت انجام می شود که به زوجین کمک می کنند تا مشکلات رابطه را تشخیص داده و به مهارت هایی مجهز شوند تا بتوانند این مشکلات و البته تعارضات احتمالی در آینده را حل و فصل کنند.
در این جلسات ، زوجین نیازها، علایق و انتظارات خود از ازدواج را بیان می کنند و یاد می گیرند که به شکلی اختلافات خود را حل و فصل کنند که برای هر دو طرف ، رضایت بخش باشد.
مشاوره قبل از ازدواج معمولا توسط یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر انجام می شود.
گرچه در برخی فرهنگ و سنت ها ، خانواده ی طرفین هشدارهای لازم را قبل از ازدواج می دهند اما باید بدانید که این مسئله کاملاً علمی است و باید توسط یک پزشک مشاور یا زوج درمانگر انجام شود.

مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟
مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

خیلی از خانواده ها به خاطر هزینه مشاوره قبل از ازدواج تصور می کنند که بهتر است به همین توصیه های دوست و آشنا بسنده کنند.
اما واقعیت این جاست که به هیچ وجه نمی توان یک زندگی مشترک را صرفاً با توصیه های دوست و آشنا آغاز کرد.

در جلسه مشاوره قبل از ازدواج چه سوالاتی می پرسند

ممکن است سوالات زیادی در طول جلسات مشاوره قبل از ازدواج پرسیده شود.در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

فشارهای خانوادگی را چگونه مدیریت می کنید ؟

استرس و فشار بخشی طبیعی و عادی از هر زندگی مشترک و خانواده ای است.گرچه هر شخص یا خانواده ای روش مخصوص به خود را برای مدیریت این فشارها دارد اما آن چه که برای زوجین مهم است این می باشد که این تکنیک ها چگونه به کار می آیند.چه می شود اگر هر دو طرف ، واکنششان نسبت به این فشارها این گونه باشد که از هم جدا شده و بی خیال موضوع شوند؟
چه می شود اگر یکی از طرفین به هنگام بروز مشکل ، طرف دیگر را به طور کامل از ماجرا دور نگه دارد؟
چه می شود اگر یکی از طرفین ترجیح دهد که به تنهایی مشکل را حل کند اما طرف دیگر تمایل به همکاری و تعامل برای حل موضوع داشته باشد ؟
با صحبت کردن راجع به این مشکل قبل از ازدواج ، زوجین درک عمیق تر از همدیگر پیدا خواهند کرد و برای مدیریت این فشارها و استرس ها ، آماده تر خواهند بود.

مسائل مالی خانواده را چگونه مدیریت می کنید ؟

کمتر چیزی به اندازه ی مسائل مالی می تواند میان زوجین اختلاف و تعارض ایجاد کند.تفاوت درآمدها ، عادت های خرج کردن پول و بدهی ها می تواند فشار زیادی بر روی خانواده و ازدواج ایجاد کند.
زوجین باید راجع به مسائل حساسی مثل این که آیا باید مسائل مالی خود را جداگانه مدیریت کنند ، چه کسی باید عهده دار مخارج شود ، چقدر پول باید برای خانه ی اول خرج شود یا این که اصلا باید خانه ای خریداری شود یا خیر ، صحبت کنند.
تعارضات هنگامی رخ می دهد که زوجین در مراحل اولیه رابطه ی خود، راجع به مسائل مالی با همدیگر صداقت ندارند.این که بعد از ازدواج متوجه شوید که طرف مقابلتان بدهی های زیادی دارد یا این که نمی تواند حمایت مالی خوبی از فرزندانتان داشته باشد ، می تواند منجر به بروز مشکلات وخیمی در زندگی مشترک شود.
با صداقت پیشه کردن راجع به مسائل این چنینی ، زوجین می توانند از بروز خیلی از مشکلات آینده پیش گیری کنند.

انتخاب های خانوادگی را چگونه مدیریت می کنید ؟

در طول زندگی مشترک ، زوجین با انتخاب های زیادی مواجه خواهند شد : این که کجا زندگی کنند، چقدر پول خرج کنند، چه موقع بچه دار شوند و خیلی انتخاب های دیگر!!

هزینه مشاوره قبل از ازدواج
هزینه مشاوره قبل از ازدواج

قبل از این که در مسیر گام بردارید ، بهتر است زوجین راجع به این که چه تصمیم هایی را باید با هم بگیرند و این که چگونه این کار را انجام دهند ، با هم صحبت کنند.
اگر یکی از زوجین همیشه حرف آخر را بزند ، ممکن است علامت هشداری برای خانواده باشد و باید قبل از ازدواج راجع به آن صحبت شود.
هم چنین زوجین باید این مسئله را نیز در نظر بگیرند که در قبال وضعیت ها و شرایطی که با هم اختلاف شدیدی در ان دارند ، باید چگونه برخورد کنند که خللی به زندگی مشترک آن ها وارد نشود.
این سوالات ، بخشی از خیل پرسش هایی است که زوجین باید قبل از ازدواج به آن پاسخ دهند.وجود مشکل در هرکدام از بخش های بالا می تواند منجر به بروز تعارضات و چالش های جدی در زندگی شود.
حال با این همه مسائلی که باید نسبت به آن ها فکر و گفتگو شود ، باز هم فکر می کنید که هزینه مشاوره قبل از ازدواج زیاد است ؟

مشاوران و پزشکان خبره و ماهر ما با سال ها سابقه در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، می توانند بهترین راهنما و مشاور شما در این زمینه باشند.شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت از مرکز درمانی ما ، به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *