زوج درمانگر قلهک | چند راه طلایی برای یافتن یک زوج درمانگر خوب

زوج درمانگر قلهک
زوج درمانگر قلهک

زوج درمانگر قلهک

زوج درمانگر قلهک

خیلی جالب و البته عجیب است که بیشتر مردم بدون اینکه بخواهند از کمک یک متخصص بهره بگیرند تصمیم به پایان رابطه زناشوییشان و طلاق می گیرند! این تصمیم چه برای طلاق گرفتن باشد چه نباشد، احتمالا یکی از مهمترین تصمیم هایی است که هر نفر ممکن است در زندگیش بگیرد. اما با این وجود هم متاسفانه این واقعیت هنوز پابرجاست که تنها بخش کوچکی از مردم، هنگامی که در رابطه زناشوییشان به مشکل بر می خورند، به یک متخصص زوج درمانگر یا یک مشاور ازدواج مراجعه می کنند.

زوج درمانگر قلهک
زوج درمانگر قلهک

راستش را بخواهید، مراجعه کردن به یک مشاور یا زوج درمانگر متخصص، هیچ ضمانتی برای این نیست مشکلات رابطه شما بهبود پیدا کند. در حقیقت خیلی از مردم هستند که ادعا می کنند آنچه به عنوان خدمات مشاوره ازدواج دریافت کرده اند اتفاقا اوضاع را برایشان بدتر کرده! خیلی از زوج درمانگر ها هرچند نیت صاف و خوبی دارند، اما همیشه واجد شرایط کیفی و تخصصی برای دادن مشاوره ازدواج نیستند. به همین خاطر است که در این مقاله سعی می کنیم به برخی از راهنمایی های خوب و کاربردی اشاره کنیم که با استفاده از آنها می توانید یک زوج درمانگر خوب را انتخاب کنید که واقعا بتواند به شما در بهبود شرایط رابطه زناشوییتان کمک کند.

تفاوت مشاور فردی و زوج درمانگر

وقتی یک زوج درمانگر را انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که تخصص، مهارت و تجربه ی کافی در ارائه ی مشاوره زوجین دارد. در بسیاری از موارد خیلی از مشاوران روانشناس ادعا می کنند که اگر دو نفر روی صندلی های مقابلشان نشسته باشند، می توانند به آنها مشاوره ازدواج دهند. اما این غلط است. زوج درمانی رشته و تخصصی جدای از روانشناسی است و یک زوج درمانگر به تخصص ها و مهارت هایی نیاز دارد که با مشاوره های فردی متفاوت است. مشاوران فردی معمولا به مردم کمک می کنند تا احساسات و روند های احساسی خود را شناسایی کنند. آنها به مراجعانشان کمک میکنند تا به اهداف شخصیشان دست پیدا کنند. این جمله که ” حست در این مورد چیست؟”، شعار یا هدف اصلی آنها است.

زوج درمانگر قلهک
زوج درمانگر قلهک

از آن طرف زوج درمانگر ها باید در مقوله ی کمک کردن به مردم در راستای فائق آمدن بر تفاوت های فردی ،که طبیعتا میان هر دو نفری که زیر یک سقف زندگی می کنند پیش می آید، مهارت داشته باشند. زوج درمانگر باید به صورت تخصصی اطلاع داشته باشد که چه چیزی موتور یک ازدواج یا زندگی مشترک را راه می اندازد. این درحالی است که یک مشاورروانشناس باید به عنوان یک مشاور فردی تخصص و مهارت داشته باشد. به همین خاطر هم معمولا در مورد اینکه چه چیزی به تغییر کردن رابطه بین دو نفر کمک میکند بی اطلاع است. به همین علت، خجالت نکشید. ازمشاوری که به او مراجعه می کنید در مورد تجارب و تخصص هایش سوال بپرسید.

راه هایی برای پیدا کردن یک زوج درمانگر حرفه ای

  • اول از همه مطمئن شوید ک زوج درمانگر دارد در مسیر کمک به شما جهت پیدا کردن راه حل هایی برای مشکلات زندگی مشترکتان قدم بر می دارد، نه اینکه توصیه کند هر وقت بینتان مشکلی پیش آمد رابطه را به هم بزنید. راحت باشید و از مشاور بپرسید حس می کند چه موقعی طلاق می تواند یک گزینه ی پیشنهادی برای شما باشد؟ پاسخ مشاور به این سوال می تواند خیلی چیز ها را برای شما روشن کند.
  • باید در مقابل مشاور احساس راحتی و محترم بودن کنید. بایدحس کنید که او نقطه نظرات و احساسات شما را می فهمد. چنانچه مشاور شما طرف شما یا همسرتان را بگیرد اصلا اتفاق خوبی نمی افتد. هیچکس در طول جلسه نباید حس کند که دو نفر دیگر به علیه او تیم شده اند. اگر با برخی پیشنهاد های مشاور موافق نیستید- مثل اینکه به شما مهلت معینی دهد تا برای ازدواجتان تصمیمی بگیرید- راحت باشید و به او بگویید. چنانچه مشاور به نظر شما احترام گذاشت، این نشانه ی خوبی است. اگر چنین نیست، دیگر به او مراجعه نکنید و زوج درمانگر دیگری را انتخاب کنید.
  • ارزش های شخصی مشاور برای رابطه ها قطعا نقش مهمی در اینکه او در جلسات چه می کند ایفا می کنند. از آنجایی که تعداد زیادی قوانین جهان شمول وجود دارند که به شما کمک میکنند در رابطه عاشقانه تان باقی بمانید،  چنانچه مشاورتان به شما گفت که فقط یک راه برای موفق شدن در رابطه زناشوییتان وجود دارد، حتما به مشاور دیگری مراجعه کنید.
زوج درمانگر قلهک
زوج درمانگر قلهک
  • همچنین، اگرچه برخی از مردم فکر می کنند که مشاورشان قادر است به آنها بگویند یک نفر کی باید از تلاش برای نگه داشتن رابطه زناشوییش دست بکشد، در واقع زوج درمانگرها چنین اطلاعاتی ندارند. اگر مشاوری که به او مراجعه کرده اید به شما جملاتی مانند ” به نظر می رسد شما به درد هم نمی خورید” یا ” چرا می خواهید رابطه تان را ادامه دهید؟” یا ” بهتر است رو به جلو حرکت کنید و ازدواجتان را فراموش کنید” گفت، بدانید که دارد به سادگی ارزش های شخصی خودش از ازدواج را به شما می گوید. چنین مشاوری اصولا واجد شرایط دادن مشاوره به زوجین نیست.

در نهایت بهترین راه برای تشخیص و پیدا کردن یک زوج درمانگر خوب، توصیه های دیگران است. مراجعین راضی خیلی چیزها در مورد خدماتی که از یک مشاور خواهید گرفت به شما می گویند. هرچند ممکن است کمی خجالت بکشید که می خواهید از دوستان و آشنایان در مورد یک زوج درمانگر سوال بپرسید، اما بهتر است به هر حال این کار را انجام دهید. این کار شانس شما برای پیدا کردن یک مشاور زوجین خیلی خوب و ماهر را بسیار بالا می برد. کسی که واقعا می تواند به شما و همسرتان در بهبود شرایط زندیگی مشترک کمک کند.

یکی از پارامترهایی که بهتر است در پیدا کردن زوج درمانگر رعایت کنید، نزدیکی دفتر او به محل زندگی شما و همسرتان است. از آنجایی که جلسات مشاوره متعدد هستند، بهتر است دسترسی آن آنقدر برایتان دشوار نباشد که برای جلسات بعدی رغبت نکنید آنهمه مسیر را طی کنید. شما می توانید برای پیدا کردن بهترین زوج درمانگر در منطقه قلهک به ما مراجعه کنید. مشاوران ما با تخصص در زمینه ی زوج درمانی می توانند به شما در رفع مشکلات زناشویی کمک شایانی بکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

زوج درمانگر قلهک
زوج درمانگر قلهک

سخن آخر

از زوج درمانی ناامید نشوید، از زوج درمانگر بد ناامید شوید. خودتان قاضی باشد. همیشه یادتان باشد که مشورت گرفتن از یک شخص ثالث متخصص می تواند به شما در حل کردن موضوعات پیچیده ی زندگی کمک کند.

مترجم و محقق : ندا ناصری

منبع مقاله

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *