زوج درمانگر در کرمانشاه |با کار زوج درمانگر بیشتر آشنا شوید!

زوج درمانگر در کرمانشاه
زوج درمانگر در کرمانشاه

زوج درمانگر در کرمانشاه

زوج درمانگر در کرمانشاه

در ادامه معرفی بهترین زوج درمانگران شهرستان ها این بار به سراغ کرمانشاه می رویم! متاسفانه بارها دیده شده است که شهرستانی های عزیز گله و شکایت دارند که چرا هیچ درمانگر حرفه ای و ماهری در شهرشان وجود ندارد که بتوانند جهت حل مشکلات خود به او مراجعه کنند.
به همین خاطر تصمیم گرفته ایم که جهت رفاه حال شما عزیزان، هر بار یکی از مراکز زوج درمانی و مشاوره خانواده در شهرستان ها را معرفی کنیم!
در ادامه با ما همراه باشید.
اما برای این که اصولا یک زوج درمانگر خوب را در شهر خود پیدا کنید، باید بدانید که کارش چیست و چه فرقی با یک روانشناس خواهد داشت. پس در وهله ی اول سراغ معرفی کار زوج درمانگر می رویم و سپس در انتها بهترین زوج درمانگر در کرمانشاه را معرفی می کنیم.
زوج درمانگر در کرمانشاه
زوج درمانگر در کرمانشاه

زوج درمانگر کیست ؟

مشکلات رابطه ، جنسی، خشم و حتی بیماری می توانند منجر به بروز مشکلاتی در رابطه و ازدواج شوند.برای مدیریت این مشکلات و فشار ناشی از آن ها ، برخی مواقع زوجین تصمیم می گیرند که به سراغ مشاور ازدواج یا زوج درمانگر بروند تا رابطه ی خود را بهبود ببخشند.
مثالی برای شما می زنیم :
تصور کنید که همسرتان از سر کار به خانه برمی گردد و سپس مستقیم به سراغ گوشی موبایل یا تلویزیون می رود و هیچ حرفی نمی زند. شما چند هفته است که با هم حرف نزده اید، چند باری به خاطر پول و دیر آمدن به خانه با هم دعوا کرده اید، روابط جنسی تان رو به سردی رفته است و مدت هاست که کاری نکرده اید، واقعا مشکل چیست؟!
باید به شما بگوییم که رابطه ی شما موقعیت دشواری را می گذراند و خودتان هم به خوبی از این قضیه باخبرید اما نمی دانید که چگونه این مشکل را حل کنید (در واقع اگر می خواهید که مشکل را حل کنید)
شاید این زمان بهترین وقتی باشد که به زوج درمانگر مراجعه کنید. زوج درمانگر می تواند به شما کمک کند تا رابطه ی خود را از نو بسازید. یا این که متوجهتان می کند بهتر است از هم جدا شوید.در طول جلسات زوج درمانی به هر نتیجه ای که برسید ،زوج درمانگر می تواند به شما در درک بهتر رابطه کمک کند و راهنمایی تان کند تا تصمیم درستی بگیرید.
زوج درمانگر در کرمانشاه
زوج درمانگر در کرمانشاه

زوج درمانی چیست ؟

زوج درمانی که هم چنین مشاوره ازدواج هم نامیده می شود، به زوج ها (چه ازدواج کرده و چه رابطه ی آزاد) کمک می کند تا تعارضات میان خود را درک و حل کنند و هم چنین وضعیت روابط خود را بهبود ببخشند!
زوج درمانی به زوج ها ابزاری می دهد تا بهتر ارتباط برقرار کنند، به شکل متفاوت تری مباحثه کنند، مشکلاتشان را حل کنند و حتی به شکل سالم تری با هم دعوا کنند(به هر حال هیچ زندگی مشترکی بدون درگیری و دعوا نمی شود، فقط باید یاد بگیریم که شیوه ی سالم و درست دعوا کردن چگونه است)
زوج درمانی معمولا توسط یک کارشناس دوره دیده انجام می شود که به وی زوج درمانگر هم می گویند.
نکته ی خیلی مهم : زوج درمانگر هم مثل دیگر روانشناسان خدمات روانشناسی ارائه می کند با این تفاوت بزرگ که فوکوس خود را بر روی رابطه ی زوج ها می گذارد.
زوج درمانی غالب مواقع یک دوره ی کوتاه مدت است.شاید برای این که به تصمیم درستی برسید یا مشکلتان حل شود، فقط به چند جلسه احتیاج داشته باشید.
اما ممکن است برخی مواقع هم به چندین مشاوره ازدواج نیاز داشته باشید مخصوصا اگر مشکلات ازدواج شما خیلی وخیم و زیاد باشند.
درست مثل مشاوره فردی، برای زوج درمانی هم باید هفته ای یک بار  به سراغ زوج درمانگر برویم!
زوج درمانگر در کرمانشاه
زوج درمانگر در کرمانشاه

مراجعه به زوج درمانی چه فایده ای دارد ؟

بیشتر ازدواج ها و رابطه ها فوق العاده نیستند.هر شخصی ایده ها، ارزش ها ؛عقاید و سابقه ی فردی خود را به رابطه وارد می کند و همیشه این ارزش ها با طرف مقابل یکی نیست!
این تفاوت ها به این معنی نیست که حتما رابطه ی شما دچار تعارض خواهد شد بلکه کاملا برعکس، برخی مواقع این اختلافات می تواند باعث جذب جنس مخالف شود!
این تفاوت ها هم چنین به افراد کمک می کنند تا به نگاه های مخالف و فرهنگ های دیگر احترام بگذارند و آن ها را قبول کنند.
اما رابطه می تواند عیار این مسئله باشد.تفاوت ها یا عادت های طرف مقابلتان که زمانی برایتان جذاب بود ، بعد از ازدواج کاملا روی اعصاب شما هستند و طاقتشان را نخواهید داشت.
برخی مواقع مشکلات خاص مثل خیانت کردن یا از دست دادن میل جنسی، می تواند منجر به بروز مشکلات خاصی در رابطه شوند.
مهم نیست که علت اصلی شان چه باشد اما به هر صورت می توانند فشار ، تنش، اندوه، ترس و دیگر مشکلات را به رابطه تان وارد کنند.شاید تصورتان بر این است که بلاخره مشکلات رابطه تان خود به خود حل می شوند و نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید.
اما اگر این مشکلات را حل نکرده به حال خود رها کنید؛ مشکل رابطه تان بدتر شده و به تدریج منجر به مشکلات روحی و روانی وخیم تری مثل افسردگی می شوند.
یک رابطه ی بد می تواند روی کار و دیگر اعضای خانواده تان هم تاثیر بگذارد. حتی دوستی و رفاقت هایتان هم از مشکلات رابطه در امان نخواهد بود. به تدریج بعد از مدتی احساس خواهید کرد که در تمام دنیا تنها شده اید!پس بهتر است که هرچه سریع تر فکری به حال مشکلات رابطه تان کنید.
در ادامه به برخی از رایج ترین مشکلاتی که می توانید به کمک زوج درمانگر حل کنید، اشاره کرده ایم:
• خیانت
• طلاق
• مصرف مواد مخدر
• عارضه های جسمی و ذهنی
• مشکلات مربوط به دوست های زوجین ( مشکل بزرگ رفیق بازی)
• تعارض های فرهنگی
• مسائل مالی
• بیکاری
• دخالت های نا به جای اعضای خانواده ی طرفین
• مشکلات مربوط به ارتباط گیری
• مشکلات مربوط به رابطه ی جنسی
• مشکلات مربوط به بزرگ کردن بچه ها
• ناباروری
• خشم
• تغییرات بزرگ مثل بازنشستگی
زوج درمانگر در کرمانشاه
زوج درمانگر در کرمانشاه

بهترین مرکز زوج درمانی در کرمانشاه 

حالا که با تعریف کامل کار زوج درمانگر آشنا شده اید ، تصمیم داریم که بهترین مرکز زوج درمانی در کرمانشاه را به شما عزیزان معرفی کنیم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مراکز شهرستان ها به صفحه ی تماس با ما مراجعه کرده و با همکاران ما صحبت کنید.
مترجم و محقق : ندا ناصری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *