بهترین مشاور خانواده|مشاور خوب در تهران

بهترین مشاور خانواده
بهترین مشاور خانواده

بهترین مشاور خانواده

ممکن است بهترین مشاور خانواده و ازدواج همان کسی نباشد که دوست یا همکار یا همسایه شما به او مراجعه کرده است و در حال مشاوره درمانی است. حتی ممکن است آن فردی نباشد که در مجلات یا وب سایت های پزشکی به عنوان بهترین مشاور خانواده از او یاد شده است. پیدا کردن بهترین مشاور خانواده به این معنا است که شما بتوانید بهترین درمان گر را پیدا کنید که با نیازها و ویژگی های شخصیتی شما هم خوانی داشته باشد.

قبل از انتخاب یک مشاور ابتدا به طور دقیق به بررسی موارد مختلفی از قبیل گواهینامه ها و روش ها و تکنیک های درمانی مورد استفاده و هزینه مشاوره به ازای هر جلسه بپردازید تا بتوانید یک نمای کلی را به دست بیاورید. شما می توانید با سبک و سنگین کردن این فاکتورها یک مشاور خوب را انتخاب کنید و با او در خصوص مشکلاتی که دارید صحبت نمایید.

 

بهترین مشاور خانواده را از کجا پیدا کنیم؟

بهترین مشاور خانواده
بهترین مشاور خانواده

اگر می خواهید که برای حل و فصل خانوادگی خود به سراغ مشاور بروید و یا با استفاده از استراتژی های کارآمد و موثر به بهبود روابط خود در خانواده کمک کنید به دنبال بهترین مشاوره خانواده خواهید بود تا بتواند به شما کمک کند. برای پیدا کردن یک مشاور خانواده خوب می توانید از دوستان و آشنایان خود سوال کنید تا شما را راهنمایی کنند. از آنها بخواهید درباره تجربیاتی که از مراجعه به مشاورین مختلف داشته اند صحبت کنند تا بتوانید نظر آنها را جویا شوید.

اگر در محل زندگی شما دانشگاه وجود دارد می توانید با مرکز روانشناسی آنجا تماس بگیرید و از اعضای تیم تخصصی آنجا تقاضای کمک نمایید. به خاطر داشته باشید که بهترین مشاوره خانواده فردی است که بتواند به صورت همزمان به حل و فصل کردن مشکلات شما و همسرتان بپردازند و به شما کمک کند یک خانواده سالم و شاد داشته باشید.

شما می توانید در اینترنت نیز به جستجو کردن بپردازید و از میان مشاورینی که توسط کاربران سایت های مختلف معرفی شده اند به تحقیق و بررسی بپردازید. برخی از مشاورین یک وب سایت تخصصی دارند که شما می توانید با مراجعه به این وب سایت ها و بررسی نظرات کاربرانی که قبلاً تحت درمان با آن روانشناس قرار داشته اند به یک دیدگاه کلی دست پیدا کنید. پس از این مراحل باید فهرستی که تهیه کرده اید را کوچک تر کنید تا بتوانید از در میان آن ها یک مشاور بسیار خوب را انتخاب نمایید.

یک مشاور خانواده باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مشاوری که شما انتخاب می کنید باید کاملاً با شما و همسرتان مطابقت داشته باشد. یعنی بتواند شما را به خوبی درک کند و شما با او احساس راحتی داشته باشید و سوالات تان را بدون هیچ گونه مشکلی از او بپرسید. قبل از شروع مشاوره ازدواج و شروع جلسات خانواده درمانی باید با مشاوری که انتخاب کرده اید گفت و گو کنید و از او چند سوال مهم را بپرسید.

اطمینان حاصل کنید که مشاور می تواند به شما برای تصمیم گیری بهتر در خصوص انتخاب همسر یا حل مشکلات خانوادگی کمک کند. باید حس احترام بین شما و مشاور وجود داشته باشد و به معیارهای یکدیگر احترام بگذارید. یک مشاور خانواده خوب با توجه به گفته های شما اهدافی را مشخص می کند تا بتوانید به آنها دست پیدا کنید.

ویژگی های یک مشاور خانواده خوب
ویژگی های یک مشاور خانواده خوب

در نهایت به حس ششم خود اعتماد کنید. اگر شما احساس می ‌کنید که جلسات مشاوره به خوبی پیش نمی رود یا ارتباط مثبت بین شما و مشاور شکل نگرفته است بهتر است در مورد ادامه مشاوره خود تجدید نظر کنید.

مشاور باید از روش هایی استفاده کند که واقعا موثر باشند

انواع مختلفی از روش های درمانی وجود دارد که مشاور خانواده می تواند با استفاده از آنها به بهبود اوضاع خانواده شما کمک کند. قبل از شروع هر گونه روشی شما و همسرتان باید با مشاور در خصوص کارآمدی آن روش صحبت کنید. به طور کلی هر روشی که قرار است شما و همسرتان دنبال کنید باید مستندات قوی مبنی بر موفقیت آمیز بود در زوجینی که مشکلی مشابه شما را داشته اند وجود داشته باشد.

از مشاور خود درباره تجربیاتی که از کار کردن با زن و شوهرهایی مانند شما داشته است سوال بپرسید و از او بخواهید نحوه برطرف شدن مشکلات خانوادگی آنها را برای شما توضیح دهد. اگر شما به دنبال یک روش موثر هستید می توانید از خانواده درمانی هیجان مدار استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که زوج درمانی هیجان مدار یکی از موثرترین روش های درمان برای زوجینی است که از مشاور تقاضای کمک کرده اند. تقریباً می ‌توان گفت که سه چهارم زوجینی که از این روش استفاده کرده اند به موفقیت دست پیدا نموده اند.

 

مشاوری را انتخاب کنید که به بهبود عملکرد شما کمک کند

اگر در روابط خانوادگی شما رفتارهای ناسالم و ناکارآمد دیده می شود بهتر است که به مشاوری مراجعه کنید که به شما و خانواده تان برای اصلاح مشکلات رفتاری کمک می کند. اگر در روابط شما رفتار های مخرب از قبیل سوء استفاده ذهنی یا جسمی وجود دارد مشاور خانواده می ‌تواند برای متوقف کردن این رفتارها به شما و همسرتان کمک کند و یکی از شما را به یک خانه امن بفرستد.

اگر زن و شوهر مایل به ادامه زندگی با هم باشند مشاور می تواند به آنها کمک کند زندگی سالمی داشته باشند. به عنوان مثال اگر یکی از زوجین به شدت و به سرعت عصبانی می شود باید در کلاس های کنترل خشم شرکت کند. در اکثر موارد استراتژی تعیین زمان می ‌تواند به اصلاح رفتارهای مخرب کمک کند. پرداختن به رفتارهای مخرب و تلاش برای برطرف کردن آنها باید اولین مسئله ای باشد که مشاور به آن می پردازد.

 

هزینه مشاوره خانواده یک فاکتور مهم است

هزینه مشاوره خانواده
هزینه مشاوره خانواده

متاسفانه هزینه مشاوره تحت پوشش بیمه قرار ندارد و آزاد است به همین دلیل شما باید هزینه آن را از جیب خودتان پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید هزینه ‌ای که بابت مشاوره پرداخت می ‌کنید یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است که نتیجه آن را بعدا به طور واضح مشاهده خواهید کرد. پرداخت کردن هزینه در حال حاضر می تواند تضمین کننده یک زندگی شاد و سالم در آینده باشد.

بدون شک هزینه مشاوره خیلی کمتر از هزینه های روانی و عاطفی مشکلات خانوادگی و احتمالاً طلاق و جدایی در آینده است. شاید پرداخت هزینه مشاوره برای شما سنگین باشد اما مطمئن باشید نتیجه ای که از مشاوره خانواده به دست می آورید شما را حیرت زده خواهد کرد.

اگر قصد دارید از خدمات مشاور برای بهبود روابط خود در زندگی مشترک استفاده کنید و یا در مرحله پیش از ازدواج قرار دارید و به دنبال مشاوره ازدواج هستید می توانید به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید تا توسط کارشناسان ما راهنمایی شوید.

 

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *