راههای حفظ رابطه عاشقانه بین همسران|مشاوره خانواده شرق تهران

رازهای روابط عاشقانه بین همسران
رازهای روابط عاشقانه بین همسران

چگونه تا ابد عاشق بمانیم؟

روابط عاشقانه بین همسران و زندگی مملو از عشق نهایت آرزوی هر کسی است اما ظاهراً در جامعه امروز دستیابی به این هدف به هفت خان رستم تبدیل شده است. برای اینکه رازهای روابط عاشقانه بین همسران را درک کنیم باید بتوانیم با مفهوم یک رابطه موفق آشنا شویم. به زبان ساده یک رابطه موفق به رابطه ای گفته می ‌شود که دو طرف بتوانند لبخند رضایت را بر لب همسر خود بنشاند.

خب حالا با توجه به این نکته اجازه بدهید از شما یک سوال بپرسیم، چگونه می توانید یک رابطه عاشقانه با همسر خود داشته باشید؟ چه کارهایی برای دستیابی به این هدف انجام داده اید؟ اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید این مطلب را از دست ندهید چرا که می ‌خواهیم رمز و رازهای روابط عاشقانه بین همسران را برای شما توضیح بدهیم.

به هم اعتماد کنید

رازهای روابط عاشقانه بین همسران
رازهای روابط عاشقانه بین همسران

اعتماد داشتن به یکدیگر شالوده روابط عاشقانه بین همسران است. برای اعتماد کردن به یکدیگر باید کمی صبور باشید. واقعیت این است که اعتماد باعث می ‌شود شما در بیان کردن اهداف، آرزوها، احساسات، ترس ها، نگرانی ها و مواردی از این قبیل با همسر خود صادق باشید و با خیال راحت نظرات خود را بیان کنید. هر چه تلاش شما برای ایجاد حس اعتماد بیشتر باشد بدون شک رابطه شما و همسرتان بهتر خواهد شد. اعتماد داشتن شما به همسرتان یکی از رموز روابط موفق و پایدار است.

شنونده خوبی باشید

هنر گوش دادن مسئله ای بسیار مهم است که اکثر مشاوران خانواده بر آن تاکید دارند. آیا شما هم با من موافق هستید که گوش ندادن به یکدیگر یکی از مشکلات مهمی است که اکثر زن و شوهرها با آن دست و پنجه نرم می کنند و این کار ساده باعث تخریب روابط آنها شده است؟ شما باید در هر شرایط شنونده خوبی باشید تا بتوانید همسرتان را به خوبی درک کنید و این فرایند از طریق گوش دادن به او محقق خواهد شد. درک کردن همسر زاده گوش دادن به او است و این امر نشان ‌دهنده اهمیت انکار نشدنی گوش دادن به یکدیگر است.

با هم تفریح کنید

خلق کردن لحظات هیجان انگیز
خلق کردن لحظات هیجان انگیز

برای اینکه بتوانید از زندگی خود رضایت داشته باشید و عشق شما نسبت به همسرتان از بین نرود باید روی مسائلی کار کنید که پیوند ارتباطی بین شما را تقویت می ‌کنند مثلاً با هم فیلم ببینید، با هم به خرید بروید، با هم بازی کنید و کارهایی از این قبیل. درباره اهداف و انتظارات خود با همسرتان صحبت کنید. برای همسرتان جوک تعریف کنید و با هم بخندید. صحبت کردن و تفریح کردن با هم به بهبود روابط شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

عشق و علاقه خود را با حرکات تان نشان دهید

عشق ورزیدن به همسر یکی از هنرهایی است که یادگیری آن برای هر یک از زوجین ضروری است و آنها باید این مسئله را جزو ملزومات زندگی خود در نظر بگیرند چرا که عشق ورزی باعث تقویت حلقه ارتباطات آنها خواهد شد. هرگز در زندگی مشترک برای بغل کردن و بوسیدن همسر خود تردید نکنید. این نکته طلایی را فراموش نکنید که بوسیدن و بغل کردن همسر در شرایطی که عصبانی است معجزه می کند.

از مسائل اقتصادی غافل نشوید

متاسفانه مسائل اقتصادی یکی از دلایلی است که باعث از هم پاشیده شدن کانون گرم برخی از خانواده‌ ها شده است. این نکته را فراموش نکنید که همسر شما همه تلاشش را می کند که شرایط بهتری را برای شما و فرزندان تان به وجود بیاورد. پس هرگز روابط عاشقانه خود با همسرتان را فدای مسائل مالی نکنید و منطقی برخورد کنید.

هنگامی که دچار مشکلات مالی شده اید از همسرتان حمایت کنید چرا که احساس خوبی را در او به وجود خواهد آورد. حمایت کردن از همسر در همه شرایط خوب و بد به او احساس قدرتمندی می دهد. هنگامی که همسر شما در شرایط شکننده ای قرار دارد به او اطمینان بدهید که همیشه در کنارش خواهید بود و اصلاً مشکل ایجاد شده بر روی روابط شما تاثیر نخواهد گذاشت.

این نکته را فراموش نکنید که در تعداد زیادی از زندگی هایی که از هم پاشیده شده است زوجین از حمایت نشدن توسط همسر خود شکایت داشته اند. با حمایت کردن از همسر خود به تقویت روابط خود کمک کنید.

عذرخواهی کردن یک عامل مهم در حفظ روابط عاشقانه بین همسران است

جرات عذر خواهی کردن
جرات عذر خواهی کردن

یکی از عواملی که شما را ملکه قلب همسرتان می کند این است که هر گاه اشتباه کردید بتوانید بگویید متاسفم و عذرخواهی کنید. همین جمله به ظاهر ساده می ‌تواند تلاطم درونی همسر شما را آرام کند. هر گاه که خطایی از شما سر زد و دچار اشتباه شدید با گفتن ببخشید به همسرتان نشان دهید که از ناراحت کردن او آزرده شده اید. کافی است این کلمه چند حرفی را از ته دل تان بگویید تا معجزه آن را ببینید.

ماجراجویی کنید

گاهی اوقات ماجراجویی بد نیست و به زندگی روح می دهد تا از یکنواختی خارج شود. چیزهای جدید را امتحان کنید، مثلا اگر تا به حال با هم به کوه نرفته اید لذت بالا رفتن از کوه را با هم تجربه کنید یل با هم به کویر بروید و یک شب عاشقانه را در این فضای لذت بخش تجربه کنید و از هیاهوی شهر دور بمانید.

هیجان باعث می شود رابطه شما از حالت انجماد خارج شده و پویا گردد. در وجود همه ما یک کودک کنجکاو وجود دارد که عاشق کشف کردن چیزهای جدید از پس از این مسئله غافل نشوید و در کنار همسرتان به کشف کردن بپردازید.

به همدیگر احترام بگذارید

همه ما گاهی اوقات به خلوت کردند و تنها شدن نیاز داریم و حتی گاهی اوقات لازم است با دوستان قدیمی خود بیرون برویم و به اصطلاح یک دورهمی لذت بخش را تجربه کنیم. در برخی مواقع ما نیاز به تنها شدن داریم پس به این خواسته یکدیگر احترام بگذارید و شرایط را طوری فراهم کنید که همسرتان بتواند با خودش خلوت کند.

اهمیت احترام گذاشتن به یکدیگر
اهمیت احترام گذاشتن به یکدیگر

هرگز با کلمات نامناسب موجبات ناراحتی همسر خود را فراهم نکنید و یاد بگیرید که صبور باشید و البته فراموش نکنید که شما همسرتان را با عشق و علاقه فراوان انتخاب کرده اید پس باید احترام به او یکی از دغدغه های اصلی شما باشد. هنگامی که شما به همسرتان احترام می گذارید در واقع به فرزندان تان این رفتار مثبت را یاد خواهید داد.

مرکز مشاوره خانواده شرق تهران

اگر شما به دلایل مختلف در زندگی خود به مشکل برخورده اید و دیگر از شور و هیجان اوایل ازدواج خبری نیست بهتر است به زوج درمانگر مراجعه کنید تا به بهبود روابط شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با مرکز به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.

جمع آوری مطالب: لیلا عبدالملکی

لینک منبع

 

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *