مردان به این ۱۵ دلیل خیانت میکنند| زوج درمان خوب در تهران

الگوپذیری از پدر برای خیانت به همسر
الگوپذیری از پدر برای خیانت به همسر

پانزده دلیل برای خیانت مردان

در زندگی مشترک همیشه روزهای خوب و عالی وجود ندارد و گاهی اوقات طوفان به جان زندگی می افتاد و همه چیز را در هم می ‌کوبد. خیانت مردان یکی از طوفان های ویرانگر است که پایه ‌های زندگی را متزلزل می ‌کند. در این شرایط هر یک از زوجین واکنش‌ های متفاوتی به این اتفاق نشان می ‌دهند. به طور قطع زندگی کردن با مردی که مدام در حال خیانت و فریب دادن همسر خود است ناراحت کننده می باشد چرا که این کار باعث فلج شدن رابطه زن و شوهر خواهد شد.

مهمترین سوالی که از طرف خانم ها در هنگام رویارویی با خیانت پرسیده می شود این است که ‘چرا مردان خیانت می کنند؟ اشتباه از کجا است؟ چرا مردی که روزی عاشقش بودم حالا به دشمن من تبدیل شده است،’ دلایلی که در بخش زیر به آنها اشاره می ‌کنیم برای خیانت مردان قابل قبول نیست اما می تواند علت این رفتار نادرست را توضیح دهد.

برخی از افراد دروغگو به دنیا می آیند

دلایل خیانت مردان
دلایل خیانت مردان

برخی از افراد ذاتا دروغگو هستند به طوری که مستقیم در چشمان شما زل می زنند و دروغ می گویند و برخی دیگر در غیاب همسرشان هر کاری می کنند. بدون شک مردهای مهربان و عاشق هم وجود دارند و نمی توان منکر وجود این افراد شد. در هر حالت باید با دقت به بررسی مردان پرداخت و از همان ابتدا به دروغگویی آنها واکنش نشان داد.

برخی از افراد دنبال سرگرمی هستند

برخی از مردان بازی کردن را دوست دارند و جملاتی را بیان می کند که خانم ها دوست دارند بشنوند اما ناگهان سر و کله یک رقیب عشقی در زندگی آنها پیدا می شود. ارتباط با چندین نفر به صورت همزمان برای آنها یک بازی سرگرم کننده است. اگر شما به دنبال یک رابطه واقعی و آرامش بخش هستید بهتر است وقت خود را صرف چنین فردی نکنید.

می خواهند مرد بودن خود را ثابت کنند

یکی از آقایان تعریف بسیار نادرست از مردانگی دارند. این افراد صرف نظر از سابقه خانوادگی و فرهنگی که در آن رشد کرده اند به دنبال ارتباط با چند خانم هستند تا مرد بودن خودشان را ثابت کنند. شما نمی توانید نحوه فکر کردن این افراد را تغییر دهید و از آنها بخواهید طور دیگری فکر کنند اما بدون تردید می ‌توانید راه تان را از چنین فردی جدا کنید.

الگوی بدی داشته اند

الگوپذیری از پدر برای خیانت به همسر
الگوپذیری از پدر برای خیانت به همسر

احتمالا شما هم شنیده اید که پسرها از پدران شان الگو برداری می ‌کنند. اگر یک آقا به صورت کورکورانه از پدرش تقلید کند و شاهد خیانت پدر خود به مادرش باشد بدون شک باید در زندگی مشترک منتظر خیانت او باشید چرا که الگوی رفتاری نامناسبی داشته است.

می ‌خواهند ارزش خود را ثابت کنند

مردانی که خیانت می کنند و به دنبال ارتباط با چند نفر هستند می ‌خواهند ببینند که چقدر ارزش دارند به همین دلیل به سراغ دم دستی ترین کار یعنی ارتباط با یک خانم دیگر می روند و پشت پا به همه چیز می زنند. این افراد لایق ترحم هستند چرا که هنوز ارزش وجودی خود را باور ندارند.

ناپختگی یکی از دلایل خیانت مردان است

برخی از آقایان دوستانی دارند که به دنبال چنین رفتارهایی هستند و از دید آنها خیانت به همسر ایرادی ندارد. جالب است بدانید گاهی اوقات ارتباط با دختران متعدد برای آنها یک تفریح جذاب و یک سرگرمی محسوب می شود.

از روابط خود رضایت ندارند

برخی از آقایان از رابطه ای که با همسرشان دارند راضی نیستند و به جای آن که با همسر خود از در گفت و گو وارد شوند و درباره نارضایتی خود صحبت کنند به سراغ خیانت می ‌روند و به راحتی همسرشان را دور می زنند.

دوست دارند رابطه‌ های جدیدی را امتحان کنند

روابط جدید با احساسات کاملاً متفاوتی همراه هستند که با روابط قدیمی تفاوت دارند. برخی از آقایان تنوع طلب هستند و روابط متعدد را دوست دارند به همین دلیل پایداری روابط، اعتماد و احساس شادی برای آنها اهمیتی ندارد.

خانم ها انتظارات غیر واقعی دارند

انتظارت غیر واقعی دلایلی برای خیانت
انتظارت غیر واقعی دلایلی برای خیانت

آیا انتظاراتی که شما از همسرتان دارید واقعی و قابل انجام است؟ متاسفانه برخی از خانم ها انتظارات نابجایی از همسر خود دارند و آن قدر این مسئله کش دار می ‌شود که منجر به خسته شدن آقایان خواهد شد. مردان ماشین نیستند که بتوانند هر کاری را برای جلب رضایت شما انجام دهند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که چیزهای عجیب و غریب می خواهند و انتظارات غیر واقعی دارند بهتر است به فکر تغییر این رویه بیفتد در غیر این صورت باید منتظر بحران باشید.

در گذشته تجربه خیانت را داشته اند

برخی از آقایان در روابط گذشته خود خیانت دیده اند و ضربه حاصل از آن خیانت آنقدر عمیق بوده که به خودشان حق می دهند خیانت کنند. اگرچه این باور کاملا اشتباه است و زندگی مشترک را از بین می ‌برد اکثر آقایان قانع نمی شوند و همچنان عقیده دارند که چون به آنها خیانت شده است آنها نیز حق خیانت کردن را دارند.

از روابط جدی و واقعی پرهیز می کنند

خیانت به دلیل فرار از مسئولیت
خیانت به دلیل فرار از مسئولیت

هنگامی که دو نفر به طور جدی وارد یک رابطه می ‌شوند در قبال یکدیگر مسئول هستند. به عبارتی تعهد و تعهد جزء جدا نشدنی در زندگی مشترک هستند. اما مسئولیت پذیری برای برخی از افراد آنقدر وحشتناک و ترسناک است که باعث می ‌شود از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. به این ترتیب به دنبال روابط جدی نیستند. عدم جدیت و قطعیت در روابط به مسئله آماده نبودن مردان برای پذیرش مسئولیت در زندگی ارتباط دارد.

تخریب رابطه برای شان مهم نیست

برخی از آقایان اصلا برای شان مهم نیست که با خیانت خود و ارتباط با سایر افراد چه بلایی به سر کانون خانواده خود می آورند و اصلاً به اعتیاد به تنوع طلبی خود اهمیت نمی دهند. شاید هم اصلا متوجه نیستند که در حال فریب دادن همسر خود هستند. هنگامی که شما مچ همسر خود را می گیرید ممکن است برای مدت کوتاهی از این روابط دست بردارد اما بدون شک دوباره به سراغ این کارها خواهد رفت.

به دنبال تجربیات جدید هستند

گاهی اوقات احساساتی که با خیانت همراه است می ‌تواند به یک انگیزه برای خیانت تبدیل شود. متاسفانه برخی از آقایان از امتحان کردن توانایی هایی که دارند و داشتن یک راز بزرگ برای یشان لذت بخش است و در برخی موارد خیانت مردان اصلا از نظر خودشان کار ناپسندی نیست همچنان به این وضعیت ادامه می ‌دهند.

حس می کنند از آنها حمایت نشده است

حمایت نشدن از طرف همسر
حمایت نشدن از طرف همسر

آقایان می توانند کارهای بسیار زیادی را برای همسر خود انجام دهند و مانند هر کس دیگری دوست دارد از طرف همسر خود بابت زحماتی که می کشند مورد قدردانی قرار بگیرند. حتی در مواقعی که شرایط برای آنها دشوار شده است حمایت شدن از طرف همسر به آنها کمک می کند تحمل مشکلات ایجاد شده راحت باشد. اما اگر مردی احساس کند همسرش قدرش را نمی داند و یا حامی او نیست بدون شک به سراغ فردی می ‌رود که قدردان او ‌باشد و در همه حال پشت او بایستد.

خواهان ختم رابطه هستند

اکثر آقایان نمی دانند که چگونه به رابطه خود پایان دهند به ویژه روابطی که احساس می ‌کنند در آن گرفتار شده‌ اند به همین دلیل ترجیح می ‌دهند به همسر خود خیانت کند و با این کار مسیر جدایی را هموار نمایند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعیین وقت به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید.

زوج درمان خوب در تهران

متاسفانه میزان خیانت مردان افزایش پیدا کرده است و کمک کردن به زوجینی که به تازگی خیانت دیده اند کار دشوار و پیچیده ای است چرا که آنها در مراحل مختلفی از قبیل مرحله انکار، مرحله غم و اندوه، مرحله پس از ضربه و مواردی از این قبیل قرار خواهند گرفت. هنگامی که عامل ناراحتی زوجین از دست دادن یکی از عزیزان باشد می توان با تمرکز بر یکی از زوجین به بهبود شرایط ایجاد شده پرداخت.

در مواردی که پای خیانت وسط باشد همکاری هر دو نفر کاملا ضروری خواهد بود زیرا شوک حاصل از خیانت بسیار کاری است و زندگی زوجین را به اشکال مختلف دچار تنش کرده است. مشاوره درمانی برای بررسی خیانت مردان و ارائه راهکارهای سودمند برای این دسته از زوجین کاملاً ضروری خواهد بود چرا که بدون کمک یک مشاور و استفاده از فنون و اصول زوج درمانی نمی ‌توان به راحتی از این بحران عبور کرد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *