مشاوره خانواده تلگرام |مشاوره آنلاین یا حضوری؟!

مشاوره خانواده تلگرام
مشاوره خانواده تلگرام

مشاوره خانواده تلگرام

مشاوره خانواده تلگرام

امروزه فضای مجازی به قدری در زندگی های ما رخنه کرده است که تصور عدم وجود آن ها می تواند بسیار سخت و دشوار باشد.همه ی گاهی برای خرید ، گاهی برای سرگرمی و برخی مواقع به خاطر کسب اطلاعات ، به شبکه های اجتماعی سر می زنیم اما آیا تا به حال فکر کرده اید که می توان استفاده های دیگری از شبکه های اجتماعی کرد؟!
یکی از رایج ترین این شبکه ها ، تلگرام است. خیلی ها برای یافتن هر چیزی که می خواستند ، به دنبال کانال های مرتبط با آن در تلگرام می گشتند!
مسائل مربوط به مشاوره و امور پزشکی نیز از این قافله عقب نماند. هر مطب و پزشکی تلاش می کرد که یک کانال تلگرامی برای خود راه اندازی کند و تا جای ممکن به سوالات و پرسش های مختلفی که برای مخاطبین آن کانال پیش می آمد ، پاسخ های مناسبی بدهند.
کار به ساخت ربات های تلگرامی هم کشیده شد و پزشکانی از سرتاسر ایران ، به محض مطرح شدن یک سوال ، تلاش می کردند که به آن پاسخ بدهند.
اما چندین و چند مسئله در این میان مطرح می شد. اول از همه این که خیلی از سوالات پزشکی بدون بررسی های بیشتر به هیچ وجه قابل جواب دادن نیستند.پزشک باید شرایط هر فرد را بررسی کرده و با توجه به آن ها ، تشخیص و سپس درمان درستی داشته باشند.

مشاوره خانواده تلگرام
مشاوره خانواده تلگرام

تلگرام چنین بستری را برای بیمار و پزشک فراهم نمی کند. اما در هر صورت می تواند جای خوبی برای مطرح کردن سوالات کلی باشد.
به عنوان مثال می توان در بستری مثل تلگرام تا حدی مشاوره خانواده ارائه کرد. البته که شرایط زندگی خانوادگی هر فردی متفاوت است اما با توضیحات مختصر می توان به پاسخی مناسب دست پیدا کرد.
مثلا در صورتی که با همسر خود بر سر یک ماجرای کوچک درگیر شده اید و مدتی است که با همدیگر صحبت نمی کنید ، می توان راهکارهایی کلی را از طریق مشاوره خانواده تلگرام دریافت کرد.
در این گونه مواقع پزشک باید توصیه کند که حتما به یک مشاوره حضوری خانواده مراجعه کنید اما در کل تلاش خواهد کرد که مشاوره ای مختصر نیز راجع به راهکاری این مسئله نیز ارائه کند.

سوال و جواب مشاور خانواده

ممکن است در طول یک جلسه ی مشاوره خانواده ، سوالات زیادی مطرح شود. پزشک تلاش می کند که از جزییات مسئله مطلع شود. در قدم بعدی علت اصلی و زیرین معضل بررسی می گردد. خیلی مواقع زوجین به هیچ وجه نمی دانند که در اصل چه چیزی منجر به تعارضات و مشکلات آن ها شده است و باید به کمک یک پزشک مشاور خانواده علت اصلی آن ها را پیدا کنند.

سوال و جواب مشاور خانواده
سوال و جواب مشاور خانواده

در این روند ، ممکن است سوالات مختلفی از زوجین پرسیده شود .به عنوان مثال :
اول این که این مشکلات دقیقا از چه زمانی شروع شدند ؟
برخورد اولیه ی شما با این مشکل چگونه بوده است ؟
احساس خود را به هنگام بروز دعوا و درگیری توضیح دهید !
آیا ترجیح شما بر این است که با کوتاه آمدن های مداوم ، مسئله را فراموش کنید یا این که به دنبال حل مناقشات می باشید ؟!
سوالات دیگری نیز ممکن است پرسیده شود که البته این مسئله به نوع معضل و هم چنین شرایط فردی اشخاص در خانواده بستگی خواهد داشت.
مشاور به شما کمک می کند که :
در وهله ی اول علت اصلی و زیرین درگیری ها و اختلافات خود را پیدا کنید.
برخورد خود با این مشکلات را بهبود ببخشید
تکنیک ها و راهکارهای کلامی ، ارتباطی و تعاملی خود را بهبود ببخشید
با به کار رگفتن تمام دستورالعمل های مشاور خانواده ، می توانید اطمینان حاصل نمایید که بیشترین کمک را به بهبود رابطه ی خود کرده اید.
نکته ی خیلی مهم : کسب نتیجه از جلسات مشاوره خانواده تا حد زیادی به تمایل افراد برای حل معضل بستگی دارد. بدون همکاری و تعامل تمام اعضای خانواده نمی توان انتظار داشت که نتیجه ای فوق العاده حاصل شود.
حال با ذکر تمام این تفاصیل تصور می کنید که تلگرام و کانال های مشاوره خانواده می توانند به شما در حل مشکلات کمک کنند؟!
نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که مسائل و معضلات خانوادگی ، ریشه های عمیقی در خلق کاراکتر و شخصیت ما خواهند داشت. به همین دلیل انکار آن ها و عدم درمانشان می تواند به مشکلات وخیم تری منجر شود.
تلگرام گرچه می تواند تا حد زیادی برخی از احتیاجات ما راجع به اطلاعات کلی مشاوره را برطرف کند اما به هیچ وجه قادر نیست که بستر مناسبی برای درمان و تشخیص درست باشد.

سوال و جواب مشاور خانواده
سوال و جواب مشاور خانواده

مشاوره افسردگی تلگرام

خیلی مواقع دیده ایم که شخصی در شبکه های مجازی یا تالارهای گفتگو عنوان می کند که مبتلا به افسردگی شده است و اکنون نیاز به درمان دارد.

به عنوان مثال خانمی در وب سایت نی نی سایت چنین نوشته بود :
سلام به همه ی دوستان گلم ، بچه ها من مدتیه خیلی افسرده شدم..شب ها همش با گریه خوابم می گیره و مدام احساس بدبختی می کنم. حتی یک بار تصمیم گرفتم که با قرص و دارو ، زندگیمو تمام کنم اما راستش جرئتشو نداشتم..به نظرتون چکار کنم که از این وضعیت بیرون بیام؟ دیگه واقعا خسته شدم …
متن بالا خلاصه ای از اظهار نظرهای این خانم بود. اما به چند نکته دقت داشته باشید :
در وهله ی اول این خانم به درستی نمی داند که علت افسردگی اش چیست ..حالا چه انتظاری می رود که عده ای کاربر مجازی بتوانند تشخیص دهند که چرا چنین حالتی دارد ؟

مشاوره افسردگی تلگرام
مشاوره افسردگی تلگرام

دوم وضعیت روحی وی به وضوح وخیم است چرا که سابقه ی تمایل به خودکشی یا افکار خودکشی داشته است.
در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که شبکه های اجتماعی بستر خوبی برای پاسخ دادن به نیازهای ما باشند. به همین خاطر است که باز هم توصیه می کنیم که برای درمان و حل کامل معضلات خانوادگی ، به جای استفاده از مشاوره خانواده تلگرام ، به یک مشاور خانواده مراجعه کنید و از توصیه های او بهره مند شوید.

پزشکان و مشاوران ما با سال ها تجربه در امور مشکلات خانواده ، می توانند بهترین انتخاب شما باشند. تلاش داریم که بهترین ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *