مشاوره ازدواج کرج |7 علامت هشداردهنده در زندگی مشترک!

مشاوره ازدواج کرج
مشاوره ازدواج کرج

مشاوره ازدواج کرج

مشاوره ازدواج کرج
آمارها نشان می دهد که درصد ازدواج روز به روز پایین تر می آید .هم چنین آمار دیگری وجود دارد که نشان می دهد 50 درصد ازدواج های اول در آمریکا منجر به طلاق می شوند.این آمار در طی 30 سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است!
همین آمارهای تکان دهنده نشانگر این است که ما تا چه حد به مشاوره زوجین و ازدواج نیازمندیم.وب سایت ما تصمیم بر این داشته که هر بار به سراغ یکی از شهرستان ها رفته و بهترین مراکز زوج درمانی و هم چنین بهترین مشاوران ازدواج را به شما معرفی کند. در این مقاله به سراغ کرج رفته ایم.
در ادامه ی این مقاله به 7 دلیل اشاره خواهیم کرد که به محض دیدن علائم آن ها باید به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید. در انتهای مقاله نیز شما را با بهترین مرکز مشاوره ازدواج کرج آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.
مشاوره ازدواج کرج
مشاوره ازدواج کرج

ارتباط شما منفی شده است 

وقتی که ارتباط شما دچار خدشه می شود، بازگشتن به مسیر درست می تواند سخت باشد.ارتباط منفی می تواند شامل هر چیزی باشد که زوجین را به افسردگی، احساس عدم ایمنی و پشیمانی یا درگیری دچار کند.
این مسئله حتی می تواند به لحن حرف زدن زوجین با یکدیگر هم اشاره داشته باشد.بهتر است به خاطر داشته باشید که آن چه می گویید مهم نیست ، بلکه نحوه ی گفتن آن است که اثرگذار می باشد.
ارتباط منفی فقط به این که احساسات فرد دچار خدشه شود، منتهی نخواهد شد بلکه هرگونه سوءاستفاده فیزیکی و عاطفی هم می تواند به عنوان ارتباط منفی در نظر گرفته شود.

وقتی که یک یا هر دو طرف تصمیم به خیانت می گیرند یا این که خیانت کرده اند

بهبود یافتن از زخم خیانت غیرممکن نیست اما نیاز به کار مداوم و سخت دارد.این مسئله نیاز به تعهد و اشتیاق زیاد برای بخشش و گذشت دارد.
هیچ فرمول جادویی ای برای بهبود زخم خیانت وجود ندارد اما اگر هر دو نفر به روند درمان متعهد باشند و صداقت پیشه کنند، ممکن است بتوان ازدواج را نجات داد.
کمترین نتیجه ای که جلسات درمان می تواند داشته باشد این است که زوجین متوجه می شوند بهتر است از هم جدا شوند.
مشاوره ازدواج کرج
مشاوره ازدواج کرج

وقتی که به نظر زوجین فقط زیر یک سقف زندگی می کنند

زمانی که زوجین بیشتر مثل هم خانه هستند تا یک زوج، ممکن است نیاز به مشاوره ازدواج داشته باشند.البته این مسئله بدین معنا نیست که اگر زوجین تمام کارهای خود را با هم انجام ندهند، یعنی به مشکل خورده اند.
اگر ارتباط، گفتگو و صمیمیت میان زوجین کم باشد یا هرگونه چیز دیگری که احساس عدم نزدیکی به زوجین بدهد، پس شاید زمان آن رسیده باشد که به یک مرکز مشاوره ازدواج مراجعه کنند.مشاور می تواند به زوجین کمک کند تا بفهمند چه چیزی از زندگی مشترکشان گم شده و آن را بازیابی کنند.
وقتی که زوجین نمی دانند چگونه اختلافات خود را حل کنند
سریال جی.آی جو را به یاد می آورید؟ یادتان هست که آخر هر قسمت با یک جمله ی استثنایی تمام می شد که : حالا دیگه می دونی و دونستن نصف پیروزیه”!!
این جمله برای شرح وضعیت زوجین کاملا مناسب است.زمانی که زوجین متوجه اختلافاتی میان خود می شوند، این داستن فقط نصف راه برای پیروزی است.خیلی وقت ها از زوجین می شنویم که می گویند : ” ما می دانیم مشکل کجاست فقط نمی دانیم چگونه آن را حل کنیم!”
در این زمان بهترین راهکار این است که به یک نفر سوم مثل مشاور ازدواج مراجعه کنید. در وضعیت این چنینی معمولا مشاور می تواند کمکتان کند تا از این وضعیت خارج شوید.

وقتی که یکی از زوجین بر اساس احساسات منفی خود عمل می کند.

آن چه که ما از درون احساس می کنیم روی ظاهر ما هم تاثیر خواهد داشت.حتی اگر بتوانیم برای مدتی این احساسات را مخفی کنیم باز هم خودشان را نشان می دهند.
احساسات منفی مثل نا امیدی و نارضایتی برخی مواقع می تواند منجر به رفتارهای مضر و گاهی خطرناک شوند.زن و شوهری به یکی از مراکز ما مراجعه کرده بودند و زن از بی ملاحضگی همسرش شکایت داشت.گرچه او موافقت کرد که به زندگی مشترک خود ادامه دهد اما همین مسئله باعث شد که زن بسیار کینه به دل بگیرد.مثلا کارهایی می کرد که شوهرش احساس کند دارد به او خیانت می شود گرچه اصلا این گونه نبود.
زن فقط می خواست که مرد هم همان احساس درد و ناراحتی را داشته باشد.
یکی از بهترین کارهایی که مشاور می تواند برای شما انجام دهد این است که از بروز این رفتارهای منفی جلوگیری کرده و راهکار درست بیان احساسات را به فرد نشان دهد.
مشاوره ازدواج کرج
مشاوره ازدواج کرج

زمانی که تنها راهکار ممکن، جدایی موقت است

وقتی که زوجین با هم توافق ندارند و مدام دعوایشان می شود، یک جدایی موقت می تواند خیلی مفید باشد.گرچه اگر این جدایی طولانی شود، احتمالا لازم است که زوجین به یک مشاور مراجعه کنند.
البته باید بگوییم که بیرون از خانه ماندن همیشه هم وضعیت را درست نمی کند چرا که اگر این مدت زمان طولانی شود، به جای این که مفید باشد، باعث می شود که غیبت فرد مشخص تر شود.
وقتی که زوجین به خاطر بچه ها کنار هم مانده اند
اگر زوجین فکر کنند که بهتر است به خاطر بچه ها در کنار هم بمانند، زنگی خطری است که نشان می دهد نیاز به یک مشاور دارید.معمولا والدین فکر می کنند که بهترین کار را برای بچه های خود انجام می دهند اما بهتر است بدانید که حل مشکل و داشتن رابطه ای سالم ، آن چیزی است که کودک به آن احتیاج دارد
7 دلیلی که برای شما ذکر کردیم بخشی از فاکتورهایی بود که به محض مشاهده ی ان ها در زندگی خود باید به سراغ یک مشاور بروید.امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

بهترین مراکز مشاوره در کرج 

مرکز ما تلاش دارد تا بهترین مشاوران و زوج درمانگران تهران و شهرستان ها را به شما عزیزان معرفی کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از مراکز ما به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.
مترجم و محقق : ندا ناصری

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *